twinsen Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 BIOS på mitt Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 viser at min cpu holder 127C. "Problemet" er at pcen ikke er ustabil og har stått på ganske lenge (kjørt 3DMark 2003). Har NortQ Giant UFO (med 120mm vifte) og når jeg kjenner på ribbene er de ikke spesielt varme. Har også prøvd å slå av PCen, men allikevel er det 127C når jeg slår pcen på igjen. Har allerede lastet ned nyeste BIOS (F5) og strømmet kjøleren godt. Brukert Arctic Cooling 5 kjølepasta. Noen som har forslag? Har en 340W strømforsyning som tilsynelatende gir litt varierende spenning, kan dette være årsaken... For jeg går utifra at BIOS viser feil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 BIOS/Sensoren har gått berserk, ikke noe å bli stressa over Lenke til kommentar
Musty Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) hvis det er speedfan du bruker så prøv et annet program.. jeg har opplevd det samme med speedfan.. fikk beskjed om at cpu var 127 grader og NB var -30 eller noe sånt.. www.hmonitor.com funker bra her.. edit: fixet link Endret 18. februar 2005 av Musty Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 har en venn som har nb på 14c men jeg hvet ikke om sensoren har klikket eller om den er så kald Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Det er nok en sensor som har gått berserk, ja. Eller kanskje du leser av feil? 127F (Fahrad - skrivefeil?) er helt normalt på en CPU under drift. Du har sikkert dobbeltsjekket dette, men utelukk det ikke som en umulighet Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Virker som temperatursensoren har blitt tullerusk, men temperaturen hentes jo fra BIOSen. Om CPU-Kjøleren er montert riktig,samtidig kjøleribben holder en grei temperatur så er det ingenting å være redd for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå