lobotomi Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Finnes det noen DVD-spillere som i tillegg til å kunne spille av mp3, mpeg, CD-R, CD-RW osv. kan spille av filer i AVI-formatet? Hvis ikke, kan noen kort forklare hvorfor det er umulig? Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 jeg tror .avi filer går, men hvis det er DivX filmer du skal kjøre tror jeg ikke det går fordi DivX er en codec som DVD-spillerne har, men jeg er ikke sikker...?!?! Lenke til kommentar
Danny Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 nei det går ikke,men du kan konvertere til svcd og så spille på dvd spilleren. men hvis du har xbox kan du kjøpe en chip slik at den kan spille av divx filmer. Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 hvorfor gjør man det til xbox? er ikke divx halveis ulovleg? hva er da vitsen av ms av alle selskap å lage d? sprekt av microsoft ( selv om den koster penger om xbox er noe dritt ) Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Quote: Den 2002-07-04 02:35, kyllingvippen skrev:hvorfor gjør man det til xbox? er ikke divx halveis ulovleg? hva er da vitsen av ms av alle selskap å lage d? sprekt av microsoft ( selv om den koster penger om xbox er noe dritt ) Ulovlig og ulovlig - det kommer jo an på hva slags filmer man har i divx, jeg har en rekke lovlig divx-filmer på min pc faktisk. Forøvrig er det nok ikke MS som lager disse chipene :smile: Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 DivX (altså den fra http://www.divx.com) er ikke ulovlig...de filmene (altså de som er copyright'ed) du har tatt "backup" av, er selvsagt ulovlig :smile: bl.a. DivX 3.11alpha codec'en er "ulovlig". [ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-07-04 03:59 ] Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Der er svært få dvdspillere som støtter svcd eller vcd. Har du svcd eller vcd kan du bruke nero og brenne det meste av video formater på pc. Lenke til kommentar
Nazrac Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Det har vert en lignende tråd om dette tidligere. Da ble det diskutert om det finnes DVD-spillere som klarer å kjøre DivX. Jeg mener å ha hørt at en kompis av en kompis klarer å spille DivX filmer i DVD-spilleren (brent rett i roten). Det er mulig han her typen har en modifisert / hacket firmware? Jeg vet ikke.. Vcdhelp.com skriver at det ikke finnes dvd-spillere som tar DivX.. enda! [ Denne Melding var redigert av: Nazrac på 2002-07-04 08:43 ] Lenke til kommentar
lobotomi Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 Er det et stort problem å legge inn komponenter i DVD-spilleren som gjør det mulig å spille av AVI/DIVx - filer? Hvorfor **** er det INGEN som gjør det? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Det er ikke få DVD spillere som støtter VCD, det er faktisk ganske mange. Og tro ikke på det de forteller deg på Elkjøp e.l. om at du må kjøpe en DVD spiller til 3500kr + for å kunne kjøre vcd/svcd for dette kan du få på de aller billigste spillerene. Dessuten er det flere DVD spillere som støtter SVCD selv om det bare står støtte for VCD. Da er det kun å ta med en SVCD film hjemmefra og prøve... Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Stort sett alle DVD spillere kan spille av VCD, og alle nyere spillere kan også spille av SVCD. Når det gjelder divx er det for nytt. Det har helt nylig blitt implementert i de vanligste chip-settene. Om et halvt år eller så vil det begynne å komme dvd-spillere som kan spille av også divx. I mellomtiden kan du jo f.eks. kjøpe et X-Card. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Det er klart at stoetten for VCD/SVCD er meget stor, saerlig i de spillerne som er produsert i Asia (Pioneer, Sony, Samsung, LG, Daewoo osv.), der VCD er langt mer utbredt enn DVD. Her i Filippinene kommer det nesten allitid med VCD-avspillingsmuligheter paa de alt-i-ett anleggene med hoeytalere, samt at man ogsaa kan kjoepe en "Discman" med innebygd stoette for VCD og MP3 for 2500 pesos (ca. 373 kr)! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-04 04:01, _Prime_ skrev:Der er svært få dvdspillere som støtter svcd eller vcd. Beklager, men det er nok omvendt. Det er få dvdspillere som ikke støtter svcd eller vcd. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 LarsC: Du har helt rett! Dumme meg kjøpte spiller uten å sjekke, og greide å ende opp med en uten vcd/svcd-støtte. I ettertid har jeg sjekket litt rundt, og faktisk har jeg IKKE kommet over flere spillere enn min egen som mangler denne muligheten... :sad: Lenke til kommentar
tokr Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 AVI er vel strengt tatt ikke noe filformat... det er bare en samlegruppe for en lang rekke filformater som alle kalles .avi...det vil dermed ikke være mulig og lage generell avi støtte... da det ikke er mulig og si hva som er avi i fremtiden. avi filer basert på Divx codecen tviler jeg på om vi får se med det første i DVD spillere da det er en rimelig stor motstant fra mange hold til spredning av dette... men aldri si aldri... rent ideologisk er det vel ikke noe mere galt du kan gjøre med divx enn med SVCD Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-05 08:45, LarsC skrev: Quote: Den 2002-07-04 04:01, _Prime_ skrev: Der er svært få dvdspillere som støtter svcd eller vcd. Beklager, men det er nok omvendt. Det er få dvdspillere som ikke støtter svcd eller vcd. Men det er derimot enkelte DVD spillere som ikke klarer å spille av CD-R disker, og derfor ikke cd'er med VCD/SVCD som du selv har brent. Min DVD spiller (Toshiba SD3109) er bra på alle måter, men takler ikke CD-R (Noe som sto klart i annonsen og som jeg visste når jeg kjøpte den... VCD er ikke så viktig for meg). Den kostet 6000 ny for ett par år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå