MoNoXiDe Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Hvordan kan jeg få DC til å kjøre i aktiv mode når jeg bruker Cisco router?? (Har veldig lite peiling på routere så her trengs litt nøye forklaring.) 8-: :cool: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Quote: Den 2002-06-22 12:14, MoNoXiDe skrev:Hvordan kan jeg få DC til å kjøre i aktiv mode når jeg bruker Cisco router?? (Har veldig lite peiling på routere så her trengs litt nøye forklaring.)8-: :cool: Hvorfor bruke aktiv mode? Bruk passiv mode da vel. Du mister så vidt jeg vet ikke noe speed på dette. Har du firewall så må du uansett kjøre passiv mode (har du Win XP så har du firewall også... den er ivertfall enablet som default). Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 Du får ikke connecte til andre passive brukere og har ikke multihub search hvid du kjører i passiv. Derfor hadde det vært kjekkere å kunne kjøre i aktiv. Lenke til kommentar
dale Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Dette kan du fikse ved å gå inn på "www.broadpark.no" velge "min side" og konfigurere routern... Det er ett valg der som heter "direct connect" btw, konfigurasjonen anbefales ikke for newbies. Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 Dale : Fant ikke "direct connect" på router innstillinger på min side ?? Lenke til kommentar
Bakaraka Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Hvis du ser etter Neo-Modus Direct Connect finner du den nok skal du se...Scroll deg ned til den 4. siste tror jeg det er. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: MoNoXiDe skrev (2002-06-22 12:14):Hvordan kan jeg få DC til å kjøre i aktiv mode når jeg bruker Cisco router?? (Har veldig lite peiling på routere så her trengs litt nøye forklaring.) Jeg har en Netopia-ruter, men det er det samme som må gjøres i din Cisco-ruter. Du blir nødt til å forwarde port 412 tcp/udp (dvs. både tcp og udp) inn til maskinen bak ruteren. Deretter så må du konfigurere DC til å bruke din eksterne IP. Gå inn i Settings -> Connection, og kryss av for "Force Direct Connect to report this IP:", og i feltet skriver du inn din eksterne IP-adresse. Det feltet blir du selvsagt nødt til å oppdatere hver gang IP'en skifter. En av flere sider om Cisco-konfigurasjon: http://nergal.homeip.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå