Gå til innhold

Hvem av disse AMD cpu'ene er best?


nissengtr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du leser den guiden som er linka til ovenfor, så finner du ut det at selv om Intel prosessorer har mye MHz, så får de ikke brukt det like effektivt som AMD pga pipelinen som Intel har på prosessorene sine. Så med andre ord, ikke heng deg alt for mye opp i antall MHz, kun en "uvitende" gjør det... :p

Lenke til kommentar
okay. Så hva er det man bør være ops på da? Når man skal se på CPU??

Det vrimler av tester på nettet: http://reviews.zdnet.co.uk/hardware/proces...39164010,00.htm viser flere tester enn gaming og da ser du bildet jevner seg ut.

 

The Pentium architecture

The future to Prescott

Pipelining and superscalar excecution

Understanding the microprocessor

 

The AMD K8 Architecture

Lenke til kommentar
okay. Så hva er det man bør være ops på da? Når man skal se på CPU??

Først bør man tenke ut hva man skal bruke pc'n til, når man vet det er det bare å finne tester ;) Da vil man fort finne ut at AMD er til spilling og Pentium til litt mer media baserte ting + bedere hvis man skal drive med litt flere ting samtidig.

 

Så egentlig det største man bør legge vekt på i dag når man velger cpu er HVA man skal bruke den til.

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Jeg tør ikke prøve å forklare de tekniske forskjellene som forklarer med hvorfor en AMD Athlon64 på 2.4 Ghz er raskere enn en 3.8 Ghz Pentium4 fra Intel, men at AMD sin er raskere i spill er det ingen tvil om.

 

Hvis du er villig til å svi av masse penger, så er AMD sin FX-55 det raskeste du får kjøpt i dag. Tenker du mer økonomisk så kjøper du en 3000, 3200 eller 3500+ og overklokker den så høyt du klarer.

Lenke til kommentar

Har en amd64 3500+ winchester cpu og sammen med gigabyte 8knxp-sli,gainward 6800 ultra 2600G.S. pci-e med AC NV Silencer 5 og 4x512

ddr OCZ pc3200 rev2.EL 2-2-2-5.Jeg satt og spilte doom3 på 300+ fps

mens getdataback jobbet i bakgrunnen. (Har hatt hdcrash,mistet sykt mye btw) Dette er Amd 939 kort, og du får ikke noe raskere pc enn noe a la det jeg har. Ville definitivt valgt 939 mbo.

Og forresten så brukte jeg da gamle drivere.Skal prøve med pci-express

drivere nå.(kjipt å ikke ha nett!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...