TanglewoodD Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 jo den gjør det.. hvem har sagt jeg skal ha no trykk da. jeg vil bare ha en turbo på mopeden som funker på samme måte som en orginal turbo.. eller har du noen tanker om hvordan jeg kan gjøre det da.. eller hva slags saker jeg skal bruke?? pkz svar Altså, hvis du hadde lest i linken over How Stuff works, så hadde du visst at En turbo skal sprute mer luft i sylindern, så det kommer mer bensin inn, da vil eksplosjonen som får stemplet til og gå opp/ned bli større. Da går det fortere. Da kan du tenke deg til at dette er en umulig oppgave. Men, hvis du absolutt skal prøve, og ødleggge noe, så må den "turboen" din kobles til gassern, det er jo der bensina kommer inn til sylindern. En enkel måte for å få mer bensin i sylindern, er og kjøpe større gasser Smart ikke sant ! Det eneste du kan oppdrive av dette, er en fet lyd, sett på en vifte, og kjøp en popp off ventil ellerno og lag det noe jalla miks Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Morsom tråd! Jeg syntes du skal stå på og eksprimentere jeg. Det er det du lærer av. Men, grunnen til innlegget mitt er å avkrefte en gammel myte jeg ser her. At potta på 2takter skal ha motstand er helt motsatt fra virkeligheten. Hvis dere ser er potta på en moped svakt formet som en "trakt" og det denne gjør er å utnytte tregheten som oppstår i eksosen. Eksosen har som kjent en treghet som ett hvert annet medie, og da eksospotta utvider seg og eksosen prøver å oppretholde hastigheten sin grunnet denne tregheten, vil det oppstå ett vakum i anlegget som faktisk er med på å suge ut eksos, og samtidig hjelpe til å suge inn den komprimerte blandingen fra veivhuset. Og som sagt, stå på med eksprimenteringen. Du har valgt ett prosjekt som vanskelig lar seg gjennomføre, men det er folk som har gjort det før deg også. Noen av dem er verdenskjente i dag, selv om majoriteten av befolkningen mente de var "idioter" med sine uvirkelige drømmer. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 hallo kjøp deg en flaske nos så skal jeg si deg det går unna fytti katta... Lenke til kommentar
icer Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 hallo kjøp deg en flaske nos så skal jeg si deg det går unna fytti katta... Helst oppi rævva... Når mopedene skjærer seg sykt lett når du setter på trim dvs 50cc< hva tror du skjer når du knuser på med NOS? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 En turbo vil fungere på en moped. Men: "Is the squeese worth the juice?" Det tror jeg ikke. Motoren vil ikke lage godt nok trykk fra før av til å drive turboen. Men det vil jo gi en liten effekt økning, men den er veldig liten iforhold til arbeid og penger du må legge inn. Men snakker vi 4t - 125cc da kan man dra ganske mange hester ut av en turbo Lenke til kommentar
borka Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Til dere som sier at turbo ikke kommer til å funger pga forgasser.. Vel det finnes vakum forgasser OG trykkforgassere så dette er ikke noe problem.. forresten men en ting eg ikke for stod helt hvor brukte han en innspøryting pompa på en forgasser trykkforgassere må ha en bensinpompe som trykker bensinen inn og blander den med lufta... og dersom man i tilfelle ABSOLUTT skal ha en vakumforgasser og turbo så kan denne monteres utenpå turboen slik at hele bensin/luft blandinga blir sugd inn i turboen og trykt inni motoren.. men hvor trygt dette er (med tanke på varm turbo) kan ikke jeg utale meg om.. Det eneste du kan oppdrive av dette, er en fet lyd, sett på en vifte, og kjøp en popp off ventil ellerno og lag det noe jalla miks Skjønner ikke helt hvordan du skal få en "pop off" ventil til å lage lyd fra ei vifte.. må minst ha rundt 1 bar's trykk for å lage noe sjikkelig "KAPSSHSH" lyd.. og DET får du IKKE fra noensomhelst vifte... med mindre det er SVÆRE industrivifter på 20 kg du har i tankene... kjøp en liten elektrisk kompressor på g-sport og kobl den til en omformer og på batteriet.. så kan du sitte der å blåse litt viss det var lyd det var snakk om Endret 4. oktober 2005 av borka Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 http://www.tfd.chalmers.se/~expe/rd350.html Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Kjøp deg heller værstingtrim, du.. Lenke til kommentar
F.V Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Klart det lar seg gjøre å sette turbo på Moped. Det er sef mye ting som må fikses underveis men start med å lete etter Turbo til Motorsager 2095TURBO Chainsaw Power output 4.9 kW, 6.7 hp Feil, dette er bare et salgstriks. Navnet "Turbo" selger. Er pga utformingen på luftfilteret de våger skrive turbo :-D "Turboen" på motorsager er at ein utnytter eksosen til hade håndtaket over saga varmt. Eksosen blir send gjennom håndtaket. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Heading out to Bonneville Salt Flats this weekend for speed week with a "Turbocharged" 700 Polaris 2 stroke snowmobile/motorcycle racer. Last year it went 153 MPH with an almost stock 135 HP motor. With Turbo now over 200 HP! Gearing up to 185. Anyone Turbo a 500 or 750 Kawasaki? I thought you "gear heads" might appreciate a go fast 2 stroke. Not many of us left. Konseptet er det samme, om det er snøscooter motor eller moped - de er begge 2-taktere. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 tosk! Det er nok ikke han som er tosken her Hvis du stikker den lille nesa di ut av vinduet og ser hvor mange tusen milliarder som har prøvd på det samme som det så finner du ut at du ikke klarer det. Poenget med "turboen" er at det skal bli mer luft ja, men da må du iallfall bruke en delta vifte, ikke en papst. Og smøring, og får å få pop-off til og funke, så må det jo være trykk, over her så sa du at det ikke skulle være noe trykk. Skjønner ikke hvor du skal , du kan heller bare legge denne driten bak. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Det er jo bare å la ham prøve. Men før han finner en måte å sperre eksosporten på de rette tidspunkt så kommer han til å bli veldig skuffet. Og selv Delta-vifte vil ikke klare noe særlig trykk. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 tosk! Det er nok ikke han som er tosken her Hvis du stikker den lille nesa di ut av vinduet og ser hvor mange tusen milliarder som har prøvd på det samme som det så finner du ut at du ikke klarer det. Poenget med "turboen" er at det skal bli mer luft ja, men da må du iallfall bruke en delta vifte, ikke en papst. Og smøring, og får å få pop-off til og funke, så må det jo være trykk, over her så sa du at det ikke skulle være noe trykk. Skjønner ikke hvor du skal , du kan heller bare legge denne driten bak. er det meg du skriver til eller ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=26...5297703&q=turbo Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ja, det var jævla sykt og det. At den ikke skjærte seg. 42hp ! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 kunne tengt meg den mopeden der , da hadde vært gøy og kjøre moped Lenke til kommentar
ymrilix Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 dette er vel en av de latterligste trådene i manns minne, prøv å fårstå noen fysiske lover og hvordan ting fungerer før man ukritisk slenger ut en haug med crap... turbo på en 2-takter er umulig av mange grunner... trykk høyere en atmosfære trykk i en 2-takter går ikke.. det vil fly rett ut eksosporten, dette er en av grunnene til at 2-taktere er uøkonomiske i utgangspunktet..litt av den rene bensinblandingen går ut eksosporten hele tiden... og en elektrisk vifte som er fåreslått her er helt på tryne, den vil kun kunne lage et tryk på en brøkdels bar uansett.. det eneste du vil oppnå med dette er at du blåser en haug med bensin rett i potta di... bare sløs med andre ord.. dessuten så er det ikke så lett som beskrevet, for å få vifta til å variere hastighet med gassen så må det kobles inn en variabel motstand på gassen.. dette er et latterlig umulig prosjekt.. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 ymrilix: Farlige påstander du kommer med. For det første så er det flere totakts snøscootere som blir trimmet med turbo. For det andre så er "totakt" et ganske vidt konsept, da det er store skipsdiesler med turbo og helt ned til motorsager uten turbo. Problemet med 50ccm er at det overhodet ikke er nok eksosgasser til å drive en kompressor. Jeg har sett film av en 160ccm som lader like før turtallssperren. Den er i praksis helt ubrukelig på gaten siden turtall og dreiemomentkarakteristikken er som dovreveggen. Lenke til kommentar
ymrilix Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 men nå snakker vi vel om en alminnelig mopedmotor gjør vi ikke?? med andre ord helt umulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå