Fredrik Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 DET ER JO LOV Å PRØVE ER DET IKKE DET A???? jeg vet at det ikke kommer til å gå som jeg har tenkt, men faen da! folk driver da med alt mulig kødd i en pc, så hvorfor ikke på en moped. eller bil eller all slags kjøretøy??!!! Hvorfor gidder du å prøve på noe som du vet gir et dårlig resultat eller ikke fungerer i det hele tatt? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du snakker om at folk gjør så mye med pc'ene sine.... Dette blir det samme som å sette opp en varmluftsvifte inne i en pc.... Du kommer til å få dårligere effekt. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Franclin, enten gir du opp eller så prøver du. Hvis du prøver så good luck have fun! Glad det ikke er jeg som betaler for forsøkene. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg bare FATTER ikke hvordan dere klarer å være SÅ negative. La han prøve hvis han vil. En må jo være den første til å prøve da. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Mange som har prøvd før. Jeg har alltid ledd av dem både før og etter. Dette er da som oftest personer som egentlig ikke aner hva en turbo er, gjør og er godt for. Turbo på 50cc forgassermotor er da ikke noe man kan være positiv ovenfor? Det kan du umulig si deg uenig i -¤Zen¤-... Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jo men her er det ikke mitt forsøk da. Driver ikke med trimming av moped. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Sjekk denne: http://www.streetdesign.no/?go=vis&prod=6334 Lenke til kommentar
TDK Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Sjekk denne:http://www.streetdesign.no/?go=vis∏=6334 Tror nok den er beregnet på bil... Tviler på at mopedbatteriet klarer og drive den muskedunderen der... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Diskuterer dere dette enda? Jeg sa jo at det var et firma i tyskland som produserte turbo til moped da Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Men du har enda ikke vist oss den. Og det er nok ikke til 50cc forgassermotor. Ihvertfall ikke ordentlig turbo. Eletriske greier er bare tragisk imo... Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Prøver bare å få deg til å innse at det er umulig å få noe "turbolyd" fra en moped mm. du har en høyttaler og "turbolyd" på kassett... du vet det finnes turbo til moped.. iallefall honda! soppen.. jeg er ikke helt dum da.. det er lyden jeg er ute etter ja. har du noe problem med det kanskje? glem hele dritten du goophy!!! Det som er tingen er at du ikke får turbo til moped, fordi det faen ikke fins 4 takts mopeder, nærmeste du kommer turbo er vel vakumboks. En motor må ha ventiler for å kunne ha turbo, det er det ikke på 2 taktere. Du er så sta og dum at det gjør meg sint. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Prøver bare å få deg til å innse at det er umulig å få noe "turbolyd" fra en moped mm. du har en høyttaler og "turbolyd" på kassett... du vet det finnes turbo til moped.. iallefall honda! soppen.. jeg er ikke helt dum da.. det er lyden jeg er ute etter ja. har du noe problem med det kanskje? glem hele dritten du goophy!!! Det som er tingen er at du ikke får turbo til moped, fordi det faen ikke fins 4 takts mopeder, nærmeste du kommer turbo er vel vakumboks. En motor må ha ventiler for å kunne ha turbo, det er det ikke på 2 taktere. Du er så sta og dum at det gjør meg sint. Riktig det du sier, men det finnes faktisk 4t mopeder... Jincheng monkeybike og Sachs madass 50 er to av dem. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Vet du hvordan en 2-t fungerer, så droppa du plutselig den idé'en. Når stepelet går ned, åpner både innsuget og eksosen. Og skal du da kjøre full storm rett inn, så blåser du alt rett ut igjen. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Goophy: Supercharger kit: Powerbike USA Selv om det ikke er ordentlig turbo, men det hadde vel fungert bra det Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Supercharger er kompressor, ikke turbo... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hørte av i klasse for en stund sia, som har en gsx 1000.. type gammal. At han skulle kjøpe en form for blader, i ca samme form som de i pc'en, som man kunne plassere i røret mellom luftfilter og forgasser. Da vil lufta gå over til spiralform (fant ikke på en annen måte å forklare det på) som komprimerte lufta. Så man får mer oksygen. Dette skulle vist gi alt fra 10 til 30hk mer (merk: På hans sykkel) Her har vi en som fiksa en form for vifta på sin Derbi Lenke til kommentar
JonV Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Klart det lar seg gjøre å sette turbo på Moped. Det er sef mye ting som må fikses underveis men start med å lete etter Turbo til Motorsager 2095TURBO Chainsaw Power output 4.9 kW, 6.7 hp Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Meget kreativt prosjekt må jeg si, du får ha lykke til! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Du er ikke den første 16 åringen uten teknisk innsikt som fabler om turbo på moped. For det første er det ikke nok energi i avgassene til å drive turbinen. For det andre er det ikke lett å overlade en totaktsmotor uten videre.. innsugs og eksosporter er åpen samtidig og du vil blåse bensin rett ut i potten. Turboladde totakerere ( de med 10-20 ganger større slagvolum enn en moped) er spesialtrimmet med tanke på porting og eksospotte. For det tredje vil din løsning med aksialvifte helle gjøre at mopeden din går sakere. Den vil ikke gi noe effektøkning pga neglisjerbart trykkøkning, snarere tvert imot da du belaster dynamoe hardere. For det fjerde må du bruke en forgasser som er konstruert for å tåle trykk på sugesiden. Det er ikke lett å finne til moped. Evt. måtte du plassert en ordinær forgasser foran turboen. For det femte vil ikke vifteoppsettet ditt ligne det spor på et ekte turbo oppsett. For det sjette så er det ulovlig å trimme moped. Du kjører med ugylding forsikring og hastigheter du ikke er opplært/lite erfaringsmessig er i stand til å kjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå