Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lage Moped TURBO!


franclin

Anbefalte innlegg

er det noen her som vet hvor eller hvordan man får tak i/lager en turbo til en moped? jeg vet det finnes turbo til honda mopeder men jeg lurer på om noen har peilig eller ideer til hvordan jeg kan LAGE en.. som funker.. lyst å koble på en pop-off ventil også.. så det blir skikkelig kæll lyd i mopeden..

 

tar imot alle svar og meninger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en liten mistanke at vår gode venn Goophy tar en spøk her... ;)

Faktisk ikke, har en liggende.

Men selve turboen er vel større enn mopedmotoren din inkludert girkasse, så jeg vet ikke helt jeg.

Tror det ihvertfall blir temmelig håpløst. :p

 

Mitt tips; Ikke tenk mer på det, det kommer aldri til å fungere.

Lenke til kommentar

joda.. fest en vifte mellom luft-filter og forgasser. og pass på at det blir tett.. så fungere det på nesten samme måte som en turbo.. eller en kompressor sådet :hrm:

prøv å se... husk. vifta må kunne gå rundt ganske fort. og den må vere koblet til strøm. f.eks at du gjør så den går fortere jo mer du gasser eller no.. så den suger mer luft inn fra luft-filteret faktisk... bror min sa det. men kommer dette til å fungere..??? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å bruke en 92mm papst vifte fra zalman.

lage to like "rør" som vist på bilde :hver sin side av vifta

selve "turboen" blir ca 92mm i høyde og bredde. som en firkanta boks omtrent. men "røra" skal jo vere runde da. så den kommer til å lige en orginal turbo etterhvert :w00t:

 

hvis dere ser på bilde kan dere tenke dere hva jeg tenker!

 

*en vifte har en strømkabel. den har jeg tenkt å bruke. koble den til gassen. jo mer jeg gasser, desto fortere går vifta. og da suger den mer luft inn. det blir nesten på samme måte som en kompressor i stedefor da men.. jaja.

men det jeg trenger hjelp til er: hvor eller hvordan skal jeg kunne koble denne strømkabelen til for å kunne utnytte den på riktig måte.. :hmm:

 

*husk vifta kobles sånn at den blåser luft inn til forgasser* :thumbup:

Lenke til kommentar

Det du prøver på blir jo like domt som å sette på en slange der og blåse til du blir blå og grønn, om du hadde fått til og mekka til en garret t15(er vel den miste turbo'n du får tak i) så hadde du kansje fått 0.1 i ladetrykk på ca 13k rpm på en gode dag.i tillegg måtte du lagt til en egen oljesmøre tank me pompe som ga turboen smøring. Så er enig me Goophy: Ikke tenk mer på det, det kommer aldri til å fungere.

Men det hadde vert hysterisk morsomt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...