Gå til innhold

Dual TwinMos vs. Corsair

The_KaZe

Anbefalte innlegg

Hei, har endelig systemet i boks nå, MEN!

Hovedkortet (MSI k8n neo2 plat.) Støtter dual ddr, derfor får jeg ikke brukt allle 3 brikkene¨på en gang (2x TwinMos 256 PC2700 og 1x Corsair XMS PC3200)

Skal jeg da ta til gode med dual ddr eller lønner det seg å bruke corsairen ? (første gang med dual ddr, hint er mer enn velkomne)

Skal brukes til spilling (ja, WoW , Anime m.m)

EDIT: Corsair brikken er 512mb

Endret av The_KaZe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil kunne bruke alle tre brikkene, men siden TwinMos'ene kun er PC2700 så vil minnebussen kjøre på 166 MHz (DDR333) istedet for 200 MHz (DDR400) som kun Corsair'en ville kjørt på.

Ved bruk at tre brikker vil heller ikke dual-channel bli aktivert, men det spiller veldig liten rolle.

Jeg mener det er bedre å ha 1 GB (begge TwinMos'ene + Corsair'en) @ DDR333 enn 512 MB @ DDR400. Dual-channel er det uansett lite å hente på.

Evnt. kan du selge TwinMos'ene og bruke disse pengene + litt til på en tilsvarende Corsair-brikke. Det vil være den beste løsningen.

Lenke til kommentar

Dual Channel vil etter all sannsynlighet bli aktivert hvis du setter inn alle tre brikker, dette fungerer i alle fall på mitt hovedkort. Dette skyldes at den ene minnekanalen bruker den ene sloten (den med unik farge), mens den andre kanalen bruker de to resterende slotene som har lik farge. Skal du bruke alle slotene må du derfor sørge for at størrelsen på minnebrikken i den ene sloten tilsvarer summen av størrelsen på de to brikkene i de to andre slotene (F. eks 1 X 512MB i en slot og 2 X 256MB i de to andre).

Edit: Ser ut ifra det du skriver at du har to grønne og en lilla slot. Et oppsett med Corsair-brikken i den lilla og Twinmos-brikkene i hver sin grønne slot burde fungere.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...