Gå til innhold

webhost, 1 konto flere domener - sunweb?

bjorn.e

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny webhost, har 3 domener og vil gjerne finne en ny host som lar meg ha alle domenene på en konto og dele plass og databaser mellom domnene.

Har tidligere brukt www.valuehost.co.uk, de begynte bra for ca 2 - 3 år siden, men har holdt jevn nedoverbakke i det siste 7 - 8 mnd

Som emnet sier har eg sett litt på sunweb, 3GB, ubegrenset trafikk, domener, email og mysql db'er - server i sveits og €6,49/mnd og lurer jo litt på om det ikkje er litt for billigt....?

noen erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er på jakt etter ny webhost, har 3 domener og vil gjerne finne en ny host som lar meg ha alle domenene på en konto og dele plass og databaser mellom domnene.

Har tidligere brukt www.valuehost.co.uk, de begynte bra for ca 2 - 3 år siden, men har holdt jevn nedoverbakke i det siste 7 - 8 mnd

Som emnet sier har eg sett litt på sunweb, 3GB, ubegrenset trafikk, domener, email og mysql db'er - server i sveits og €6,49/mnd og lurer jo litt på om det ikkje er litt for billigt....?

noen erfaringer med disse?

Jeg har også kikket på sunweb. Men ville kanskje valgt servage.net, som ser ut til å ligge i Danmark, og har en veldig fint ping tid: 39 ms. :thumbup:

De tar 7.50 euro for 2,1 GB, 82 GB transfer, u.l e-mail osv, og du har muligheten til å ha 25 domener på samme konto.

Ellers kan du jo sjekke her: myhken.info for mer priser og oversikt over nettsteder i utlandet, samt test av support hos de fleste av dem. :D

Lenke til kommentar

Oki, så prøver vi dem da - har registert meg for 3mnd, så vi får se hva gutta får til.

Trur sidene deres gav et mer proffesjonelt og seriøst intrykk enn sunweb, dog dyrere, begrenset trafikk og domener men bedre responstid i følge side din. Så eg får klare meg med 85G trafikk og 25 domener... :yes:

Kommer tilbake til med tilbakeleldinger .... ehm, vente litt, Steffan har vist allerede satt opp kontoen min, får oppdatere noe DNS og se om dette funker da?

Lenke til kommentar

På siden man bestiller:

Mail Features

- Unlimited POP3 Mailboxes [?] - Unlimited IMAP Mailboxes [?]

- Unlimited E-Mail Forwarders - SMTP Server

- Online Mail Access (Webmail) - Catch-All Mailbox [?]

- Spam Filtering [?]

Etter man har opprettet mail konto...

Pop3 Account information:

Username: ****@****.***

Password: ****

POP3 Server: pop3.servage.net

SMTP Server: Use the server provided by your ISP (for speed and security)

IMAP Account information:

IMAP Server: imap.servage.net

SMTP Server: Use the server provided by your ISP (for speed and security)

Webmail Account information:

URL/Website: http://webmail.servage.net

Er ikkje mye smtp server her i gården nei... uffda!

Lenke til kommentar

Oki, er ikkje helt skuffa allikevel, tok ikkje mange minuttene å få svar; og så snille de er, eg kan få lov å bruke deres smtp server :roll: (Og poenget deira er nesten gyldig, men burde vært mer iformerende om det i forkant)

jaja, supporten virker i allefall!

Hello Bjorn,

If your ISP does not supply a SMTP server you are able to use ours: smtp.servage.net

We do however always recommend using the SMTP server of your ISP when possible. Not all ISP allow connections to SMTP server outside their network and will simply disconnect such connections.

I hope it works for you though :o)

Lenke til kommentar

hmm.. liker disse menneskene bedre og bedre eg; dette stod det ingen ting om noen plasser:

We have bought a shared SSL certificate for all customers to use free of charge. To use it you need to create a directory via FTP in your account root ( / ) named: ssl

Pages uploaded to the ssl directory can be viewed via the web here:

URL: https://ssl.servage.net/~sc11191

You are not able to use your domain name for SSL request due to the nature of SSL certificates and encryption techniques.

SSL, riktig nok delt, men veldig koseligt å legge login/registrering scriptene på https, og så resten på vanlig http :love:

Lenke til kommentar
hmm.. liker disse menneskene bedre og bedre eg; dette stod det ingen ting om noen plasser:
We have bought a shared SSL certificate for all customers to use free of charge. To use it you need to create a directory via FTP in your account root ( / ) named: ssl

Pages uploaded to the ssl directory can be viewed via the web here:

URL: https://ssl.servage.net/~sc11191

You are not able to use your domain name for SSL request due to the nature of SSL certificates and encryption techniques.

SSL, riktig nok delt, men veldig koseligt å legge login/registrering scriptene på https, og så resten på vanlig http :love:

Ser ut til at dette funker fint ja. Var ikke klar over at de manglet SMTP, men det løste seg jo.

Hadde tenkt å signe meg opp for en test konto, men så at de krevde tre måneders betaling, og ingen penger tilbake garanti. Ble litt dyrt for kun å teste.

Jeg holder jo på å teste flere av tjenestene på listen min, og der bestiller jeg en konto, tester noen dager, og så avbestiller. På den måten ser jeg om support, og garanti funker. Men er der ikke lenge nok til å teste tjenesten over tid.

Så bra hvis du kan komme med en tilbakemelding om en stund. :thumbup:

Funker dette bra, blir disse min neste host fra neste år.

Lenke til kommentar

Jo support viker lovende, har vært i kontakt med de 3 ganger og fått svar i løpet av 10-30 minutter, dog det ser ut som support-ticket systemet ikkje alltid sender ut mail (eller det kan være fordi eg holdt på å bytte mail/dns server når eg tenker meg om).

phpinfo() her er phpinfo() fra serveren deres og foreløping er ssl utgaven her ssl/phpinfo()

Lenke til kommentar
Jo support viker lovende, har vært i kontakt med de 3 ganger og fått svar i løpet av 10-30 minutter, dog det ser ut som support-ticket systemet ikkje alltid sender ut mail (eller det kan være fordi eg holdt på å bytte mail/dns server når eg tenker meg om).

phpinfo() her er phpinfo() fra serveren deres og foreløping er ssl utgaven her ssl/phpinfo()

Kunne du ha lagt ut noen bilder fra kontroll panelet til servage.net?

Eller sendt dem på mail til meg? Vil gjerne se hvordan det ser ut, og hvilke muligheter man har til f.eks DNS instillinger osv.

Lenke til kommentar

Vanskeligt, nei men savner noen ting;

- ingen ssh tilgang, et minus i min verden - men skal klare å leve med det

- 5MB file_upload / 8MB post data (litt lite til store bilder, men det er få som går over)

- ikkje kontroll over MX i DNS instillingene

- ikkje sockets tilgang i php (han hoste de funskjonene hjemme fra)

men, det ser ut som serveren ligger stabilt på 50ms, jevn og fin fart (og, høy fart, 5mbit som eg har fått testet i allefall - og det holder) så de små minusene ofrer eg gjerne. Blir nok værene etter 3 mnd viss eg ikkje finner noe som kan utbedre tingene over uten å knuse lomme boka mi!

viss du vil bruke dem, bruk gjerne linken under så vår vi begge litt mer plass :)

For each new customer you refer, you will receive two months of credit toward your hosting balance plus 200 Mb of extra web space. Your referral will also receive 200 Mb of extra storage (2700 Mb total)! There is no limit to the number of free months and extra web space you can receive.

http://www.servage.net/?coupon=cust11191

Lenke til kommentar
Vanskeligt, nei men savner noen ting;

- ingen ssh tilgang, et minus i min verden - men skal klare å leve med det

- 5MB file_upload / 8MB post data (litt lite til store bilder, men det er få som går over)

- ikkje kontroll over MX i DNS instillingene

- ikkje sockets tilgang i php (han hoste de funskjonene hjemme fra)

men, det ser ut som serveren ligger stabilt på 50ms, jevn og fin fart (og, høy fart, 5mbit som eg har fått testet i allefall - og det holder) så de små minusene ofrer eg gjerne. Blir nok værene etter 3 mnd viss eg ikkje finner noe som kan utbedre tingene over uten å knuse lomme boka mi!

viss du vil bruke dem, bruk gjerne linken under så vår vi begge litt mer plass :)

For each new customer you refer, you will receive two months of credit toward your hosting balance plus 200 Mb of extra web space. Your referral will also receive 200 Mb of extra storage (2700 Mb total)! There is no limit to the number of free months and extra web space you can receive.

http://www.servage.net/?coupon=cust11191

Fikk teste kontroll panelet hos dem nå, og en ting jeg savnet var ett sted der man kunne legge til ekstra domener.

Du skulle jo hoste tre domener, hvordan fikk du fikset det?`

Ellers savnet jeg litt innen DNS instillingene, og en web basert filbehandler.

Så da tror jeg at jeg ikke velger disse likevel. Er ganske kresen når det gjelder kontroll panel og muligheter der. :D

Lenke til kommentar

Domenene var ikkje noe problem. Måtte riktig nok sende inn en suport ticket, som ble videresendt til i support systemet fikk eg beskjed om - og så venta eg i en dag, uvitende om at domenene ble lagt til 10 minutter etterpå...

dns hadde mangler ja, men skal bytte til registrar som har egne dns servere så eg slipper å flytte de og får full kontroll - leter hardt :)

web basert filbehandling er ikkje noe alternativ da disse løsningene lider av max_upload_filesize, selfølgelig ikkje noe problem til småting, men man kan uansett sette opp sitt egen web/ftp grensesnit - finnes mange ferdige løsninger

Teste litt mer i tiden fremover, begynne å flytte sql db'er over og se hvordan sidene opfører seg mens tiden tikker ut hos den gammle hosten min...

Men viss du finner flere alternativer kom gjerne med tilbakemeldingin, enten via forumet, PM'er eller mail

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...