BrokenTomato Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Hei! Kan vel bare begynne og fortelle hele historien, Først av alt, jeg fikk Partition Magic 7 (PM7) til å funke og jeg partisjonerte En c: og en d: der Win98 lå på C: (3gb) og Spill, filmer o.l ¨lå på d: (ca.52gb)da den var ferdig med og utføre delingen og dataoverføringen, stoppa det. Jeg avbrøt det og starta på nytt. Da den startet opp igjen var det bar 26 gb på den d: som egentlig skulle være 52gb. Jeg træla litt med og få til dette igjen, og hvis jeg bare gjorde no med PM7 viste det at det skulle bli normalt bare jeg tok f.eks resize Partition.. så jeg gjorde det, deet gikk dårlig og klikka det også, jeg starta på nytt nå hadde den blitt til en PqRP Partisjon. Jaja, tenkte jeg, og formaterte hele greia! (Alt ble borte, ARG) men den ble ihvertfall ordentlig igjen. Så da alt var borte tenkte jeg at det ikke gjorde no og lage en egen Win2000 partisjon, kom halveis så klikka f... den også. Starta på nytt men nå startet den ikke; "Mangler Operativsystem" sto det, jeg puttet i oppstartsdisketten og da kom jeg meg inn i DOS, men da tydet det på at det er en NTFS partisjon som ligger på C: . Og da jeg formaterer den blir det jo fortsatt en NTFS partisjon. jeg kjører FDISK, hjalp lite det også, bare henger seg når jeg trykker at den skal lage ny DOS partisjon.. Det jeg ikke viste var at Win2000 hadde 2 cdr. jeg har bare den ene.. tror det er for mange riper i den også. Så mitt problem er og prøve og få installert Win98 igjen, det går ikke fordi det er en NTFS partisjon. Hvordan kan jeg evt. få gjort det om til FAT32 partisjon igjen i DOS? Det er ganske irriterendes ettersom det er en ny PC, hvis det ikke er noe jeg kan gjøre med det må jeg vel bare kjøpe ny HD?!!? Takker for svar. MVH Jørgen [ Denne Melding var redigert av: jgrondal på 2002-06-22 11:01 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 jgrondal Du må slett partisjon og formatere,du kan risikere å måtte gjøre det på alle partisjonene din,har brukt PM en gang med samme resultat som du har nå,eg blei drita lei av alt rotet etter på,så eg slettet alle partisjonene mine til fat32,tror det var PM5 eg brukte den gangen,siden den gangen bruker eg kun FDISK den funker. Kjetil Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Hvis fdisk bare henger seg slik at du ikke får renska opp i rotet, så prøv Ranish (gratis). Den har hjulpet meg flere ganger. http://www.ranish.com/part/ Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 Takker for at dere gadd og svare meg, men nå har det seg slik at jeg kommer meg ikke inn i windows. Jeg kan heller ikke så mye om DOS men det ranish programmet ser greit ut! Kan jeg få brukt det i DOS?!? Takker igjen for at dere gadd.. MVH JØrgen Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 funker ikke win2k-cd'en din i det hele tatt??? om den virker, så kan du boote fra den (legg den oppi cd-rom'en under oppstart). bare la installasjonen kjøre til du kommer dit hen der du skal velge hvilken partisjon win2k skal installeres på. der kan du også velge hvilket filsystem som skal være på disken. velg fat32 og ikke ntfs. installasjonen vil nå formatere hd'en om til fat32, og installere win2k. men om du ikke vil ha win2k, så er det bare å formatere hd'en etter at installsjonen er ferdig. pass på at du skriver "format c: /s", for ellers må du partisjonere hd'en på nytt med fdisk bare av nyskjerrighet: hvilken hd har du (merke, størrelse mm) av og til virker det som om pm ha lagt noen merker for hat? det er vel ikke noen statistik over dette... Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 Hei! Jeg har bare 1 av de 2 cdne til Win2k. Til ditt spørsmål om hvilken HD jeg har; Western Digital 60GB Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 hvilken win2k versjon har du da? alle de jeg har kommet over er kun på en cd. greit, nå er 3 av dem testversjoner som ikke virker lenger enn 30 dager etter install, mens den fjerde er kjøpt i utlandet. nærmere bestemt i skopje... der de selger så mange orginale cd-plater :smile: måtte vel ut med 10DM (ca 40 norske kroner) for den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå