Gå til innhold

Probelmer med å start bærbar Compaq N1020

trondbue

Anbefalte innlegg

Hei

Har en bærbar Compaq evo N1020v som jeg låner av skolen. Lånte først en evo N160, men denne knakk feste til skjermen å nå er det N1020 en som har problemer. Lite lyst å gå inn te systemansvarlige å si at jeg har ødelagt enda en.. Behandler de ikke stykt heller, så tror bare jeg er uheldig. Problemet begynet i går kveld da jeg satt den fra meg og fikk blåskjerm da jeg satte den forsiktig ned på bordet, startet på nytt, logget inn og fikk akkurat samme blåskjermen. Fikk slått den på flere ganger eter dette og logget meg på fint også, men fikk blåskjerm hvis den fikk et lite dunk eller jeg løftet litt i den. Da jeg logget på etter dette fikk jeg en sånn at jeg kunne sende en rapport til Microsoft og i denne sto det at det hadde noe med skjermdriveren å gjøre eller skjermkortet. Men har også store problemer med å slå den på å i det hele tatt få noen bilde på den, blir bare svart, og kommer det bilde er det ikke lege før blåskjermen er der og en restart, og da får jeg ikke bilde igjen. Må jo ha et eller annet med skjermkortet og gjøre dette eller hva? Når skjermen ikke går på starter ikke pcen uten skjerm heller. Virket forresten fint en hel dag på skolen i dag, men nekter å gå på nå. Noen som kan hjelpe?

Har Windows XP Pro, og skermkortet er noe RS200 og brikkesettet heter vel IGP 340.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Nå er jo dette siste dagen før vinterferien, å vil ikke være uten den i hele ferien, virker jo av og til. Har IT nå, men nå nekter den å starte med skjermen på. Får se om den starter senere i dag da. Kan jo stikke innom systemansvarlige, men tviler på de kan gjøre noe med den idag, så gidder ikke levere den inn i dag siden den da blir ligende hele ferien. Har endel private ting lagret på disken jeg gjerne vil ha ut, men kan jo ikke være noe diskbytte på denne, kan det?

Endret av trondbue
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har levert pcen inn til systemansvarlig nå men ser ikke ut til at jeg ser mer til den. Snakket med de, og den vil antageligvis bli brukt som delemaskin og de viste ikke når de kunne finne en ny en til meg, men hørtes ikke ut som jeg skulle håpe på at det skjedde i år da.... Låner mammas bærbare nå, men kan ikke låne den i all evighet heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...