Kleivis Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Fikk idag min nye eksterne HD sammen med en stor Lion sjokolade fra netshop! 1. Kordan får eg Ubuntu til og mounte den automatisk ved oppstart? 2. Må eg avmontere den hver gang eg logger av? 3. I Ubuntu er HD'en 10-20 gb større enn i Windows. Koffor? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg opplever at det er mest stabilt om jeg slår på den eksterne disken min etter boot, den mountes da automatisk, og passer på å slå den av før jeg kjører ned PC'en. Ellers hender det at den ikke oppdages igjen ved neste boot. Ikke noe hazzel, jeg booter ikke så ofte allikevel. Diskstørrelsen aner jeg ikke, har aldri testet den i Windows. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 hmm.. då må eg altså strekke ut armen med andre ord Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 mount -a gjør at harddisker holder seg mounta hver gang du slår på PC'en. Jeg bruker Fedora og jeg har Maxtor ekstern harddisk. Jeg slår på strømmen på den før Linux bootes, og slår den av etter når Linux har slått seg av helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå