LessThanJake Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Etter en del lesing her på forumet og ellers og, valgte jeg å kjøpe meg "The C Programming Language" av Kernighan og Ritchie. Den virker veldig bra, men de veldig enkle programmene i starten av boken vil bare ikke virke som de skal(er noe rart med EOF). Jeg får ingen kompilatorfeil, men når jeg prøvde på FreeBSD'en på skolen i stedet fikk jeg feilmeding om "FileCopy.c", line 4: warning: old-style declaration or incorrect type for: main Etter litt søkeing fant jeg ut at hvordan man skal deklarer har forandret seg litt, i siste versjon av C. Men boka er jo oppdatert for ANCI-C selv om den jo er veldig gammel. Noen som kan oppklare dette litt. Endret 17. februar 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Skriv main() som int main(void) eller int main(int argc, char* argv[]). Disclaimer: Jeg er ingen C-programmerer. Å bruke en av de to deklarasjonene er i alle fall en sikker løsning. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Alltid en fordel å ha med relevant kodesnutt. Jeg gjetter på at du bruker en void main(...) deklarasjon. I tillegg til Myubi sine forslag, så kan du også bruke: int main(int nargs,char** args,char** env) Lenke til kommentar
codo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Så vidt jeg vet har ALDRI void main(...) vært lov... int main(...) er tingen. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) I boka står det bare main(), og så prøvde jeg void som i java, begge ga feil. Int løste det, noen som vet om det er mye slike irriterende smådetaljer som er forandret siden boken kom ut. Endret 18. februar 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Problemet er i dette tilfellet at main() før impliserte int main(). Slik er det ikke lenger, og derfor er det en feil å utelukke int-delen. Du skal ikke se bort ifra at det er en del slike uoverensstemmelser mellom boken og standardene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå