Gå til innhold

Hvilken DVD brenner bør jeg kjøpe?

Launch

Anbefalte innlegg

Har en ekstern DVD brenner som ikke vil åpne seg så jeg får lagt inn CD/DVD plate, den har stått helt i ro og ikke vært utsatt for støt, støv eller søl.

Det skal jo være nok at bare strømen er tilkoblet for å få opp skuffen men den bare forbereder åpningen for å si det sånn. Har fått opp skuffen ved å stikke en metallstang inn i hullet foran og sjekket at det ikke var noe feil med mekanismen.

*Edit* Fant fort ut at brenneren var ødelagt og må ha ny*

Endret av Launch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å ha skuffen åpen (bruk binders tingen til å få den ut) og så slå på det eksterne kabinettet?

Har fungert for meg noen ganger - endre ganger har jeg måttet åpne kabinettet og dra ut IDE kabelen fra brenner (kun strøm tilkoblet) os så slå på lukke opp og igjen skuffen, slå av og koble til IDE kablene igjen - så har det virket en stund til.

Lenke til kommentar

Anbefaler NEC hvis du skal bruke den i et eksternt kabinett ;)

Da det etter mine erfaringer er noen kompatibilitetsproblemer mellom benq DW1620A og noen eksterne kabinetter. Dette kan dog fikses ved å flashe firmwaren på BenQ'en til Benq EW162I som er laget spesielt for eksternt bruk - dette bryter dog garantien....

Edit: ...men på den annen side støtter ikke NEC bitsetting, med mindre du bruker uoffisiell firmware som også bryter garantien.

Velg selv :p

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Skal montere DVD brenneren i kabinett og heller ha en gammel CD brenner i ekstern kabinettet, da blir det ihvertfall ikke problemer med hastigheten av datamating.

Hva er "bitsetting"? Tror aldri jeg har brukt det hehe.

Bitsetting er en teknikk som gjør at DVD+R plater identifiseres som DVD-ROM i stedet for DVD+R og dermed er kompatible med flere spillere.

Lenke til kommentar
BenQ 1620'n er dårlig på dvd-r

Tull!

Dette er langt i fra riktig, med nyeste firmware er BenQ knall bra på DVD-R plater!

Helt enig.

Å si at den er dårlig er feil.

Men på en del billige DVD-R plater vil nok pioneer/NEC være bedre. På plater fra anerkjente produsenter er det dog liten forskjell, og det finnes tilfeller der BenQ faktisk er best.

Lenke til kommentar
Blir nok enten en Nec ND-3500A eller en Nec ND-3520A, må bare vente på lønna.

Hvorfor?

Nec brennerene er bra de , men jeg mener fortsatt at BenQ'n er et bedre valg ut i fra dine behov...

Det som også er en fordel med BenQ'n i tillegg til bitsettingen, er at du har en mulighet til å sjekke kvaliteten på platene...

Men uansett vilken brenner(Nec eller BenQ) du kjøper så blir du nok meget fornøyd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...