aedi Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Hei! Jeg har ett abit as8 hk med 3.0ghz p4 (prescott) denne kjører på 15x200 som default. Tidligere hadde jeg 1stk 512mb cruical ddr pc2100 brikke. med denne fikk jeg kjørt opp fsben til 233 (3450 mhz) dønn stabilt.. men noe som irriterte vettet ut av meg var at kameraten min som har en "billig" 512mb twinmos pc3200 brikke, fikk klokket opp til 3600-3700 mhz stabilt (helt likt oppsett som meg, bare rammen som er forskjellig)... Så da tenkte jeg at jeg jeg får vel kjøpe meg bedre ram.. jeg slo til og kjøtpe Corsair XMS3200XL PRO 512mbPRO 512mb . Nå får jeg ikke kjørt den høyere enn 15x225 fsb (3375MHz). Da slokner pcen og begynner å pipe... regner med at det er noe som kan gjøres for å kunne takle litt høyere frekvens.. Noen som kan hjelpe meg med dette? det hadde vært supert! (Jeg har ikke justert noe annet enn fsb.. prøvd å stille opp volten på cpu bare..) Takk for alle bidrag! Endret 17. februar 2005 av aedi Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 timings, les stickyen før du spør etter hjelp, er mange som trenger svarene mer poenget er at det sikkert var slække timings på den gamle rammen så det hadde ikke så mye å si når du klokka opp, uten å ha sett på hva slags brikekr det gjaldt har nok "krembrikkene" dine så lav cas som mulig på default speed og du må derfor sette opp latencyen. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå