Gå til innhold

Pcen kommer ikke videre en BIOSen..

Bombur61

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny pc. Jeg skrur den på så teller den RAMen å går automatisk inn i BIOSen. Når jeg går ut av BIOSen da gjør skjermen det samme som den gjør når den er i hvilemodus (den blir svart). Er det gale med hovedkortet?

Hovedkorte jeg har A7V133. Socket A

Jeg har kjøpt delene av Komplett.no, har send mail til de å spurt, men jeg får ikke svar og jeg skal snart på ferie. Hadde vert litt kult å hatt den fikset til da! :smile:

Multiplier factor = 11,5

cpu fsb clock = 133

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-22 10:39, Bombur61 skrev:

Jeg har kjøpt ny pc. Jeg skrur den på så teller den RAMen å går automatisk inn i BIOSen. Når jeg går ut av BIOSen da gjør skjermen det samme som den gjør når den er i hvilemodus (den blir svart). Er det gale med hovedkortet?

Hovedkorte jeg har A7V133. Socket A

Jeg har kjøpt delene av Komplett.no, har send mail til de å spurt, men jeg får ikke svar og jeg skal snart på ferie. Hadde vert litt kult å hatt den fikset til da! :smile:

Multiplier factor = 11,5

cpu fsb clock = 133

Har du prøvd å save før du går ut av BIOS'en? Kan hende den må lagre noe nytt og at det er derfor den går rett inn i BIOS når du starter opp (husker min gjorde det en gang jeg byttet RAM, en gang jeg skiftet prosessor, og en gang jeg ikke husker hvorfor den gjorde det. Kan skje selv om du ikke forandrer noe, men etter at maskinen har forandret noe (noe av ram'en som ikke virker så du må lagre hvor mye ram du nå har tilgjengelig).

Lenke til kommentar

Man kommer ofte rett inn i BIOS hvis Hertzen er feil i BIOS i forhold til hva CPU-en egentlig går på.

Prøv å "resette" BIOS med jumper(evt batteri)

Uansett skal du kunne kjøre på 100...prøvd dette? Det skjer at HK ikke klarer 266-hastighet på bussen. Kan være greit å undersøke - bare for å utelukke feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...