wartex Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hei. har en linuxbox her med debian, også skulle jeg gjerne brukt X. men det går ikke. Jeg skriver "startx" da prøver den å starte x, men sier at den finner en screen men at den ikke passer config? hva vil det si? jeg har jo konfra screen til 800x600 og sånt takker for alle svar Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Kjør "xf86config" som root, Endret 17. februar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 At det er feil i configfilen din ... Post configfilen din her. Lenke til kommentar
wartex Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 ok takker.. jeg kjører den hjelpen nå.. men jeg skjønner ikke hva dette vertical sync greiene er.. 50 - 70 osv.. hva burde jeg ta der?.. har en 15 tommer skjerm på den. av ikke for gammel men litt eldre type. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 ok takker.. jeg kjører den hjelpen nå.. men jeg skjønner ikke hva dette vertical sync greiene er.. 50 - 70 osv.. hva burde jeg ta der?.. har en 15 tommer skjerm på den. av ikke for gammel men litt eldre type. De fleste skjermer støtter 50-70. Lenke til kommentar
wartex Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 okay.. jeg testa nå 50 -70 og gikk videre.. og fullførte veiviseren.. men den sier fortsatt "no screen found" det er liksom siste step før x starter.. men så blir detn terminated. uif.. hva skjer? er det skjermen jeg bør bytte? Lenke til kommentar
wartex Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 okay.. jeg testa nå 50 -70 og gikk videre.. og fullførte veiviseren.. men den sier fortsatt "no screen found" det er liksom siste step før x starter.. men så blir detn terminated. uif.. hva skjer? er det skjermen jeg bør bytte? Lenke til kommentar
wartex Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 hva er forskjellen på "monitor" og "screen"? det står screen0 monitor0 Lenke til kommentar
ratix Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) monitor er skjermen din, screen er selve bildet du prøver å vise. "No screens found" er en standardfeil som kommer av feilkonfiguarsjon, last opp den fulle loggen (/var/log/XFree86.0.log) en plass og gi oss linken. Endret 17. februar 2005 av RatiX Lenke til kommentar
wartex Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 monitor er skjermen din, screen er selve bildet du prøver å vise."No screens found" er en standardfeil som kommer av feilkonfiguarsjon, last opp den fulle loggen (/var/log/XFree86.0.log) en plass og gi oss linken. http://www.home.no/frags/xfree86.log trenger svar fort =)D takker for hjelp Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 For meg ser det ut som den prøver å laste en modul som er laget for en annen versjon av XFree86, noe som den ikke klarer. Men er ikke så trenet i å lese x-logger, så jeg tar sikkert feil Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Du har feil i configfilen din. Vennligst gjør den tilgjengelig. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har du Nvidia kort nyere enn geForce 3 må du legge inn nyeste nVidia driver. www.nvidia.com Lenke til kommentar
ratix Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har du Nvidia kort nyere enn geForce 3 må du legge inn nyeste nVidia driver.www.nvidia.com Man _må_ ikke, man kan godt bruke vesa, men da blir det ingen glx såklart Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Har du Nvidia kort nyere enn geForce 3 må du legge inn nyeste nVidia driver.www.nvidia.com Man _må_ ikke, man kan godt bruke vesa, men da blir det ingen glx såklart Man kan godt bruke nv også. De eneste tilfellene hvor du må legge inn nvidia-driverne er hvis du vil spille 3D-spill og noen andre spesielle funksjoner. Endret 18. februar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har du Nvidia kort nyere enn geForce 3 må du legge inn nyeste nVidia driver.www.nvidia.com Man _må_ ikke, man kan godt bruke vesa, men da blir det ingen glx såklart Man kan godt bruke nv også. De eneste tilfellene hvor du må legge inn nvidia-driverne er hvis du vil spille 3D-spill og noen andre spesielle funksjoner. NV driveren på Debian Woody har ikke støtte for kort over GeForce3. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Akkurat. Og i og med at han bruker XF86 og ikke x.org har han sannsynligvis woody. (Trodde jeg ihvertfall) Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Akkurat.Og i og med at han bruker XF86 og ikke x.org har han sannsynligvis woody. (Trodde jeg ihvertfall) Debian har vel ikke gått over til X.org enda? (Kan hende jeg tar feil, men sist jeg var borti Sarge hadde den XFree86) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå