Gå til innhold

Guivarchdesign.com v2 til kritikk - en forbedring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Headeren med byen minner meg om absentvoid <sett inn versjonsnummer>. Ikke noe galt i det, men det er noe jeg (vi) har sett før.

Teksten i header syns jeg har en usedvanlig stygg outline-effekt. Går det ikke an å finne en finere farge på denne, eller i alle fall tone den ned noen hakk?

Typografien er det ikke noe spesielt over. Øk linjeavstand til 150%+ og øk avstanden over overskriftene slik at de ikke er like langt fra avsnittet under og avsnittet over.

Footeren med veien med gusjegrønne (!) midtstreker falt heller ikke i smak, og gjorde slik at teksten over får dårlig lesbarhet.

Helhetsinntrykket av siden er vel egentlig at du her har masse forskjellig, som på en måte er pressa inn på en og samme side. Det blir stilkræsj for meg. Det at alt er så firkanta hjelper heller ikke så mye.

De linjene til venstre syns jeg er fine, og de kan være starten på noe. Mitt tips til deg må være å velge én stil å arbeide videre med. Og husk; det finnes utallige måter å lage menyer på, føler den menyen der går igjen i hvert design. Prøv å lage en som passer inn i hvert enkelt design.

Ser at denne kritikken er ganske krass, men det er (som alltid) ikke noe personlig bak dette. Om du ser litt på siden din, og ser på denne kritikken, tror jeg at du kanskje også selv kjenner igjen mye av det jeg prøver å beskrive.

Berg

Lenke til kommentar

Pros:

• Stripene på venstre side fungerte utmerket, disse likte jeg helt klart! Men Det var vel egentlig det eneste positive med siden...

Cons:

• Headeren minner meg om absentVOID v3 eller 4(?), tror ikke det er så populært. Skriften er også fæl
  • Typografien er rett og slett dritkjedelig! Hvorfor er det så liten linjeavstand? Øk den ett par hakk, og gjør i hvertfall noe med overskriftene. De er jo klint inni teksten, får nesten klaustrofobi av å tenke på hvordan det er for dem å ligge sammenklemt mellom masse tekst. Stikkord for typografien er helt klart «luft»! Det gjelder vel forsåvidt hele siden; den er veldig trang.
  • Hvorfor har du kopiert menyen din fra v1? Den er jo kliss lik, bortsett fra fargene. Du klarer vel å gjøre noe mer ut av den? Hva med å prøve grafisk meny en gang?

Håper ikke dette var for krasst; du ber jo om kritikk ;)

Lenke til kommentar
Headeren minner meg om absentVOID v3 eller 4(?), tror ikke det er så populært.

altså, hvis det helt prikk lik kopi av formene som var på den absentvoid siden skjønner jeg deg (som jeg ikke tror det er) . men har du virkelig aldri sett en slik kontur andre steder? sånt har jo blitt brukt mange ganger og selvfølgelig før absentvoid også.

av kritikk har vel det meste blitt nevnt inntil du oppdaterer den.

Lenke til kommentar

Synes den var rimelig lik forrige versjon. Menyen ville jeg gjort pener, kanskje en gradient eller noe lignende hadde gjort seg. Teksten i headeren har rimelig ufin outline og skylinen har litt for mye outline også. Alfor små overskrifter og kjedelig typografi. Svart tekst er kjedelig, ville heller ha tatt mørkegrå.

Lenke til kommentar
takker for all hjelpen jeg har fått. Jeg skal se på de og kommer sikkert snart tilbake med en ny version av v2 som kanskje faller bedre i smak.

men da legger jeg ned sia igjen jeg....

men guivarchdesign.com v1 er jo ute fortsatt. bare det at v2 ikke er helt ferig enda.

har jeg noen gang sett et innlegg hvor du ikke nevner den siden? :hmm:

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...