D-Num Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Hei! Bestilte på mandag en P4 2,4 GHZ socket 478 prescott fra www.komplett.no Var og hentet den på posten i dag, og innstallerte den på PCen. Fra før av hadde jeg en celeron 2,4 GHZ. Jeg fikk satt på CPUen uten problem. Startet PCen. Fikk ikke bilde på skjermen. Helt svart. Så la jeg merke til at flaten på kjøleribba merkelig nok ikke dekka hele CPUen den var rett og slett ikke stor nok. Så jeg testa med en annen kjøleribbe. Uten hell! Hva kan være galt? Er varen defekt ? Jeg har satt tilbake min gamle celeron, og det fungerer normalt Takk for raske svar! Endret 17. februar 2005 av D-Num Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Prøv å skru litt på skruene på HK. Fungerte for meg, når jeg hadde et lignende problem. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 eigner hovedkortet seg for den nye CPUen? Lenke til kommentar
D-Num Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 eigner hovedkortet seg for den nye CPUen? Har Asus p4s8x-x 533 MHZ. Skal jo i teorien takle det? eller Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Det du kan se, er om du har satt CPU'en riktig vei Standard tabbe Lenke til kommentar
D-Num Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Det du kan se, er om du har satt CPU'en riktig vei Standard tabbe er 100% sikker på jeg ikke har satt den feil vei. Kan det være noe med 12volts pluggen? At strømforsyningen leverer litt feil spenning på strømmen eller noe? Har billig strømforsyning... Q-tec Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Er det mulig å sette prosessoren feil vei nå til dags. Er ikke så godt kjent med intels prosessorer er ikke sånn på AMD Socket a serie. Prøv å oppdatere bios. Var en pc som ikke fikk startet pga biosen var eldre enn cpuen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) eigner hovedkortet seg for den nye CPUen? Har Asus p4s8x-x 533 MHZ. Skal jo i teorien takle det? eller Nei, dessverre gjør nok ikke det.... http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx Endret 18. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Skal takle den prosessoren..En bios oppdatering skal ordne dette.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Skal takle den prosessoren..En bios oppdatering skal ordne dette.. Vil du finne den bios-versjonen til meg ? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Det HK skal støtte den prosessoren og det ifølge den siden du la frem..Og at problemer med støtte for prosessorer kan variere og at ny bios kan ordne dette er vanlig.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Det HK skal støtte den prosessoren og det ifølge den siden du la frem..Og at problemer med støtte for prosessorer kan variere og at ny bios kan ordne dette er vanlig.. Prescott med 1MB L2 Cache ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300059&cks=PLC Endret 18. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Det skal vel ikke ha noe å si?En stund siden jeg har holdt på med de maskinene..men, skal ikke være noe problem det.. Edit: Hvis cache verdien er noe problem, så er det bare å bruke angreretten å kjøpe en med 512 kb cache..Vel å merke, å bruke nyeste bios først.. Endret 18. februar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Det skal vel ikke ha noe å si?En stund siden jeg har holdt på med de maskinene..men, skal ikke være noe problem det.. Hehe ! Tror du eller vet du det ? Man tror i kirke og vet her i forum...... Endret 18. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Det var en fæl sammenligning..Hvis nyeste bios ikke fungerer..Så bytter man og halverer cache..Jeg har kjørt dobbel cache på HK med bios som ikke er sertifisert for det ifølge hjemmesider..Må du slutte å fremstille meg som er 14 åring som bare snakker svada.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 eigner hovedkortet seg for den nye CPUen? Har Asus p4s8x-x 533 MHZ. Skal jo i teorien takle det? eller P4-3.06 GHz (533(Nortwood) FSB, L2 cache:512KB, HT) Er den største cpu'en du kan bruke på ditt hovedkort. Du kan ikke kjøre Prescott på ditt hovedkort. Eg har ett snart 2år gammelt hovedkort som eg kan bruke 3.4 GHz Prescott på(Intel 875P brikkesettet. Men finner ikke mer en 3.2GHz. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) ahh..Var snakk om "code name" også ja.. Edit: Det er forskjellig produksjonsteknologi kom jeg på..130 nm og 90 nm på Prescott.. Endret 18. februar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Prøv å ta ut hovedkort-batteriet etter at du har montert den nye cpu'en. Når det har gått 3 minutter eller noe putter du det inn igjen. Så booter du opp igjen. Har hatt samme problemet. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Skulle bytte kjøler i forrige uke og da jeg skrudde på pc'en var skjermen svart. Gikk rundt i huset for å lete etter selvmordsvåpen en stund før jeg demonterte kjøleren og studerte undersiden på cpu'en. Vet dere hva jeg fant? Et bitte lite støvkorn. Ikke rart den ikke ville fungere. Kan fort skje... Edit: Har lik cpu som deg! Et bra kjøp... Endret 24. februar 2005 av moestue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå