jac-an Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Heisann Håper at noen kan hjelpe meg med å finne ut av noe. Jeg har et 300W EPS12v powersupply som er blitt for lite for et Dual Opteron system jeg har kjørende og trenger litt mer kraft. Så er spørsmålet.. På hovedkortet, et Tyan 2882 (k8s pro) finner du en 8-pin 12v inngang i tillegg til 24-pin (8-pin'en vel egentlig bare en "dobbel" 4-pin). Så.. har jeg en Antec Phantom 350W som jeg ikke bruker, men denne har bare en stk. 4-pin siden den er bygget etter ATX, men den har OGSÅ en 12v PCI ekspress utgang (6-pin) som jeg ikke bruker i det hele tatt.. Tanken var å lodde litt, og gjøre om denne PCI ekspress utgangen til en 4-pin og så bruke denne til CPU nummer 2 på hovedkortet.. Det bør funke, eller? Kan jeg bare lodde 2x 12v og 2x com på en 4-pin kontakt også sette disse 2x 4-pin greiene vedsiden av hverandre på hovedkortet? Er det evt. andre eller bedre måter å gjøre dette på? Strømforsyninga er jo grei og hadde vært utrolig bra å kjøre dette systemet med, men jeg er ikke særlig god på strøm/elektro så litt innsikt fra noen med mer peil hadde vært supert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå