Gå til innhold

"modde" en Antec Phantom 350W, ATX12v -> EPS12v

Anbefalte innlegg

Heisann

Håper at noen kan hjelpe meg med å finne ut av noe.

Jeg har et 300W EPS12v powersupply som er blitt for lite for et Dual Opteron system jeg har kjørende og trenger litt mer kraft. :innocent:

Så er spørsmålet.. På hovedkortet, et Tyan 2882 (k8s pro) finner du en 8-pin 12v inngang i tillegg til 24-pin (8-pin'en vel egentlig bare en "dobbel" 4-pin).

Så.. har jeg en Antec Phantom 350W som jeg ikke bruker, men denne har bare en stk. 4-pin siden den er bygget etter ATX, men den har OGSÅ en 12v PCI ekspress utgang (6-pin) som jeg ikke bruker i det hele tatt..

Tanken var å lodde litt, og gjøre om denne PCI ekspress utgangen til en 4-pin og så bruke denne til CPU nummer 2 på hovedkortet.. Det bør funke, eller? :ermm:

Kan jeg bare lodde 2x 12v og 2x com på en 4-pin kontakt også sette disse 2x 4-pin greiene vedsiden av hverandre på hovedkortet?

Er det evt. andre eller bedre måter å gjøre dette på? Strømforsyninga er jo grei og hadde vært utrolig bra å kjøre dette systemet med, men jeg er ikke særlig god på strøm/elektro så litt innsikt fra noen med mer peil hadde vært supert :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...