Gå til innhold

Lage digital AV kabel pack til Xbox ?

Empty

Anbefalte innlegg

Har hatt Xbox en stund og har tenkt på å gå til anskaffelse av en XBOX Digital AV Kabel Pack (link), men så var jeg innom www.xbox-scene.com og sjekket på diverse tutorials ang. å sette inn bl.a. S-video og Spdif kontakt. Her er tutorialen som jeg tenkte på, men istedet for å lodde direkte på Xbox hovedkortet så lurte jeg på om det var mulig å kvarte Xbox kablen som fulgte med og hente signalene derfra ?

Har drevet å tegnet litt på dette utifra et dokument jeg fant med hva de forskjellige pinnene er og utifra diverse artikler på Xbox-Scene.com.

Tanken var da å legge disse kontaktene i en koblings- /apparatboks.

Edit:

Den tykke sorte streken rundt Audio Right/Left og Spdif er da ground.

post-188-1108667323_thumb.jpg

Endret av Empty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, ...

Det koster deg 150 - 200,- å få en slik ferdig laget, så med mindre du MÅ ha spdif og ikke kan bruke optisk skjønner jeg virkelig ikke hvorfor begynne på ett slikt prosjekt. :hmm:

Hadde det vært snakk om en case mod av noe slag, hvor du skulle montert uttak hadde jeg kunnet skjønne det.

Thats me..

Lenke til kommentar

Har en gammel cd spiller som jeg tenkte jeg kansje skulle hive Xboxen i, men målene blei litt keitete så jeg skrinla det hele, men hvis jeg ombestemmer meg så skal jeg lage en worklogg ut av det.

Men er det ingen som har noen meninger om det å splitte kabelen funker eller ikke ?

Uavhengig om det er teit eller ikke...

Lenke til kommentar

Det funker det... greit å gjøre det hvis du ikke vil åpne boxen og evt gjøre skade. Jeg har "coaxial spdif casemod", enkel sak å utføre, du borrer et hull i baksiden, lodder en ledning fra hovedkortet(spdif signal) pluss GND fra case-veggen, skrur fast en coaxial kontakt og vips... Tutorial finner du på www.xbox-scene.com

Lenke til kommentar

Takker for svar, da har jeg bestilt en extra kabel som skal kvartes og testes litt på.

Men har et litt annet spm som jeg trenger litt hjelp til.

Er det noen som sitter på mål av hovedkortet og psu'en i Xboxen, så slipper jeg å cranke den open... ?

Blei sittende og tenke på en case mod, men må planlegge mer nøye...

Endret av Empty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...