lceman™ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Noen som har en detaljert beskrivelse av hvordan det gjøres? Lenke til kommentar
Junk3r Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Honda SFX: Her sitter det en plombering i variatoren. Stoppeplaten ytterst på variatoren (sitter innerst mot veivhuset) må fjernes. Denne er festet med 3 skruer. Modeller fra 99 og nyere har knekkskruer som er vanskelig å skru opp. Eldre modeller har vanlige skruer. På modeller nyere enn medio 98 sitter det også en skive støpt fast på senterhylsen i variatoren. Denne hylsen må byttes ut med en uten skive (150,-). Med uplombert variator øker toppfarten til ca 65 km/t. Eventuelt kan trimvariator monteres. Trimsett gir økt dreimoment, men på grunn av turtallsperre i CDI-boksen (kutter tenninga ved 7700 omdr.) øker ikke toppfarten. For å oppnå høyere fart (enn 65km/t) må derfor enten ny CDI-boks eller omdrevingssett (750,-) monteres. Sfx har relativt lav dreving orginalt, så drevingssett bør monteres sammen med trimsylinder. Omdrevingsett øker toppfarten med ca 10 km/t. Noen tidlige modeller har ikke turtallsperre, og går derfor fortere. Det har liten hensikt å bytte CDI boks med orginalsylinder og potte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå