Gå til innhold

Sigma DC objektiver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har god erfaring med et annet Sigma DC, 18-125.

 

Les omtale i produktguiden for mer info.

Jeg har lest produktguiden og lest den ene erfaringen som er på 55-200 objektivet. Jeg får litt vignettering med dette. Jeg er veldig klar over at dette er 2 rimelige objektiver. Er bare ute etter å høre om andre har erfaringer med disse objektivene, kontra f.eks. Nikon eller Tamron i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

Bruk en tusenlapp på et 50mm F1.8 og du vil oppleve en helt ny verden innen foto ;)

 

De objektivene du har er nok brukbare ute i godt lys eller inne med blitz, men dette er to ganske så lyssvake objektiver.

18-55mm er F5.6 på 50mm, noe som er over 3 blendere dårligere enn F1.8. Dette gir helt nye muligheter til fine bilder i dårlig lys og man kan i tillegg leke seg mer med selektiv fokus på et lyssterkt objektiv.

Bildene vil også bli skarpere pga. at objektivet tegner skarpere bilder.

 

Forskjellen mellom F1.8 og F5.6 er ganske så enorm egentlig.

3 blendere tilsvarer eks: At man må opp på Iso 1600 istedet for Iso 200 med samme innstillinger, eller at man kan ta et bilde med 1/200s lukkertid istedet for 1/25s.

Lenke til kommentar

Takk for godt svar, det er så greit med andres vurderinger og erfaringer.

Ja jeg skal ha et 50mm f1,8 eller 1,4 etterhvert, og mer til. Kjøpte disse sigmaobjektivene i en pakkeløsning med kameraet og får vel forsåvidt greie bilder, mye avhenger av meg også . Har også skjønt at jeg må mer lyssterke objektiver, så da er det bare å fylle på sparegrisen.

 

mvh.

Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...