dari Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hei Jeg har forsøkt å brenne noen programmer jeg har tatt opp ved hjelp av TV-kortet mitt. Når jeg brenne disse til DVD, for å se det på TV'en, er ikke lengre lyd og bilde synkronisert. Lyden er gjerne 1 sekund forsinket. Har du noen ide om hva det kan være? Opptakene mine er gjort i mpg. Lenke til kommentar
dari Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Ingen som har noen ide? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Når du spiller av mpeg filen på PC, er da lyden i sync? Hvilket DVD authoring program bruker du? Det er antagelig der problemet ligger. Hadde noe sånt med Pinnacle Studio før. Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 hei det høres ut som at det er en sak med opptakprogrammet du bruker for å ta opp dette med, og ikke selve brenningen. er det variasjon med usynkroniseringa eller er det en fast forsinkelse? fins det noe alternativer hvor du kan forhåndsjustere på synkronisering av lyd/bilde i opptaksprogrammet? Lenke til kommentar
Lou Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hvis ikke lyd og bilde er synkront på pc'en heller, som hos meg, så har du sikkert mulighet til å velge mellom tv-kortets lyd, eller lydkortet i pc'en? Prøv å bytte om. Lenke til kommentar
dari Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Lyden på PC'en er helt i sync. For meg virker det som om noe går galt i konverteringen fra mpg til DVD-format. Det ender med at jeg må se alt jeg tar opp på PC'en Lenke til kommentar
baldrick-the-man Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kan du gi litt mer utfyllende info om tingene - som f.eks hva slags PC du har, type TV-kort du har, hva slags OS du kjører, hva slags programvare du bruker både når du spiller inn fra TV-kortet og når du prøver å brenne/lage DVD/CD? Da skal det kunne gå an å gi litt flere konkrete tips om hva du bør prøve for å bli kvitt synkproblemene du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå