Christian. Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har en laptop med en AMD Atholn XP-M 2500+ cpu, i cpu-z ligger den å hopper opp og ned på klokkefrekvens, lurer på om det er cool n' quite i den, stemmer det? Lenke til kommentar
slettmegplss Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har en laptop med en AMD Atholn XP-M 2500+ cpu, i cpu-z ligger den å hopper opp og ned på klokkefrekvens, lurer på om det er cool n' quite i den, stemmer det? Søkte litt på google og så ikke at prosessoren inneholdt Cool 'n Quiet. Jeg vet at prosessorer som Pentium M liker å hoppe på frekvensen etter forbruk, men med AMD Athlon XP-M 2500+ er jeg ikke sikker. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 XP serien har ikke C'n'Q, bare 64 bits CPUene Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Okey, kansje noe annet som regulerer klokkefrekvensen da, den er hverfall opp og ned etter bruk av pcen Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Det heter ikke cool n quiet, det er en egen hastighetsregulering AMD Mobile CPU'ene har. Kommer ikke i farta på hva det het, men vet at det finnes et program der du kan styre hvor mye den skal settes ned i hastighet osv. Søk på google? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Laptop'er klokker CPU opp og ned avhengig av om du kjører på batteri eller strøm. Det er derfor XP-M ikke er låst på multiper, da laptop'n bruker multiper til dette. Trolig kan den også justere dette etter Load på maskinen. Jeg tror du kan justere dette under Power Options i Control Panel. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Teknologien i XP-M'en heter forøvrig PowerNow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå