Black Star Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 11:58, Dan Hansen skrev:...trenger vi egentlig TV ? Nei, vi har jo internett. Når jeg tenker meg om så sender jo TV 2 via internett også (både direkte samtidig med tv-bildet og opptak av egne programmer), men vet ikke om de sender mer enn egenproduserte programmer direkte da. Lenke til kommentar
Yo_man Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Hvorfor dette skal være så grensesprengende problematisk er utenfor min fatteevne. Lisensen er vedtatt av et storting valgt av bl.a. dere, hvis dere er over 18 år gamle. (Noe som er vanskelig å tro når jeg leser innlegg som "NRK suuuuger"). M.a.o. er lisensen vedtatt av folket, og ikke av "den slemme NRK-mannen". Dette er ikke et "åk", men en måte å bl.a. finansiere statlige tv-sendinger på. Lisensavgiften er i bunn og grunn en tilleggsskatt(på samme måte som veiavgifter, bensinavgifter, bompenger etc.) Alle disse avgiftene er vedtatt av våre stortingsvalgte, men det betyr ikke at man trenger være enige i dette eller på noen måte har gitt sin stemme til dette. Å si at avgiften(e) er vedtatt av folket er bare tull, i såfall så måtte vi hatt en folkeavstemning vedr. dette. Når så mange i tillegg ikke føler at disse pengene gir dem noe tilbake, så er ikke dette sutring, men et faktum som bør tas alvorlig. Det faktum at Nrk i tillegg til disse skattepengene henter sin inntekt fra reklame i konkurranse med andre kanaler som ikke mottar statsstøtte gjør at hele ordningen er konkurransevridene og moralsk tvilsom. Kanalens rekruttering av politikere/partifeller på venstresiden gjør det hele om mulig enda mer uspiselig. Personlig så tror jeg det er et tidsspørsmål før kannalen må stå på egne ben uten statlige midler. Når den digitale utbygningen er over så får vi krysse fingrene og se.... kanskje noen tar til fornuften oppe på løvebakken. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 11:11, zoneman skrev:desuten nrk blir jo helt digitalt til høsten blir det ikke det? hva da de som velger å ikke ha digitalt? "Den analoge satellittdistribusjonen av NRK1, NRK2 og TV 2 avsluttes 15. oktober 2002. Dette berører kun seere med analoge satellittmottakere, og får ingen følger for seere som mottar NRK og TV 2 via vanlig takantenne, bordantenne eller kabel." Ergo har ikke akkurat det betydning for så veldig mange. Har ingenting med bakkenettet å gjøre. Bare hvis du har en gammel utdattert parabol :wink: _________________ webmaster http://www.tequila.org Yesterday upon the stair I met a man who wasn't there He wasn't there again today I think he's from the CIA [ Denne Melding var redigert av: cyclo på 2002-06-25 13:24 ] Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 ok bare huska noe om den info reklamen jeg. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Joda, du leste riktig. I går kveld ca. kl 2030 fikk min kone besøk av en ivrig innkrever fra NRK. Han var veldig interresert i om vi hadde tv. Nei det har vi ikke, men pc og prosjektor det har vi. Det var da han lyste opp og sa triumferende DEN MÅ DU BETALE LISENS FOR. All argumentasjon om at en ikke kan få inn NRK på en prosjektor da denne ikke har noen mottaker hjalp ikke det spøtt, han sto på sitt og ga beskjed om at det kom til å dukke opp en giro i posten om noen dager.Han skulle imidlertid være "snill" og skrive at vi ikke hadde hatt den i mer enn 1 uke. Du kan tro jeg ble glad da jeg kom fra jobb og fikk servert det glade budskap. Her har jeg gjort det jeg kan for å unngå å bli fanget av den femte statsmakt, men jaggu blei jeg ikke innhentet til slutt. Det jeg nå lurer på er om noen av dere andre der ute har vært borti liknende og om noen har råd om hvordan i helvete jeg skal bli kvitt åket. mvh. Vegar Hvorfor kunne ikke du/dere bare svart høflig at -Nei TV har vi ikke. Du trenger jo ikke opplyse om at dere har projektor, for NRK har ikke noe med det. Ellers hadde den jo blitt registrert når den ble kjøpt ny, men det blir den ikke fordi den ikke har innebygd tuner.... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Dette er en 11 år gammel tråd. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Det tenkte vel ikke jeg på.... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Vi har alle gjort det. Og jeg er helt enig i anbefalingen din, dersom en person fra Lisensavdelingen snoker i gangen/hagen/på trappa informerer du bare om at du ikke er lisenspliktig og ønsker de en god dag videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå