Gå til innhold

Posten knuste min pakke

Anbefalte innlegg

Er det rart posten har dårlig økonomi og må legge ned postmottak etter postmottak?

De må jo erstatte alt...!

1) Posten legger ned postkontor og sparer inn på ansatte

2) De ansatte får dårligere miljø på jobben og masse stress (en kar har dødd av hjertattakk på posten...)

3) Pakker blir dårligere behandlet og blir borte. Resten blir forsinket.

4) posten må erstatte pakkene og tap pga. forsinkelse

5) Posten legger ned postkontor og sparer inn på ansatte

Osv.......

Endret av blackninja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må det jo bare nevens at det kanskje ikke er posten som har ødelagt pakken. Kan jo være flyselskapet/flyplass-ansatte.

Jepp derfor sier jeg og at den kan ligge i lasterommet hos SAS. Men uansett er det posten som har annsvaret og de rydder nok opp,men det er kjedelig uansett .

Lenke til kommentar
Nå må det jo bare nevens at det kanskje ikke er posten som har ødelagt pakken. Kan jo være flyselskapet/flyplass-ansatte.

Jepp derfor sier jeg og at den kan ligge i lasterommet hos SAS. Men uansett er det posten som har annsvaret og de rydder nok opp,men det er kjedelig uansett .

heldig han flyansatte som plutselig får seg en ny cpu! ;)

håper bare hvem en som finner den vet hva det er da så de ikke bare kaster den!

Lenke til kommentar

Hehe, utrolig opplevelse. Må ha vært en del kilo som ramlet over kassa for at noe slikt skal kunne skje, man skulle jo tro at rutinerte transportarbeidere ville klare å stable litt skikkelig, samt sikre pakkene. Begynner liksom å tenke litt på åpningen på Ace Ventura 1, der han spiller fotball med en kasse full av glass, klemmer den i døra, mister den i gulvet, i det hele tatt.. ;)

Lenke til kommentar
Er det rart posten har dårlig økonomi og må legge ned postmottak etter postmottak?

De må jo erstatte alt...!

posten hadde et overskudd på 400 mil for noen år siden, det har ikke blitt dårligere, de har råd til erstatte pakker!

De har råd, pengene blir bare ikke riktig styrt.

Lenke til kommentar
her har du virkelig vært uheldig ja.. pakken din har nok bare havnet under en veldig stor tung pakke når den ble tippet ned på samlebåndet..

Så det er der Bulken i Chieftech toweret mitt stammer ifra ja, LOL

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Snekker'n: Tragisk dette da, greit nok at man får erstatning, men så tar det tid å ordne med det å skaffe nye deler da. Det er det verste. Sitter selv med 3500+ og ASUS X800Xt kort her, gromme saker, uten at du har solgt skjorta for å få råd. hehe. ;)

Lenke til kommentar

Posten har en tendens til å være uheldige med enkelte pakker ja.. Tidligere denne uken så jeg noe som tok kaka. En kamerat hadde kjøpt et kabinett + en del annet stash, og vi skulle til å sette det hele sammen.. Så så vi plutselig at kabinettet (et relativt solid stålkabinett) var skjevt som en banan! Vi snakker flere cm forskjell fra topp til bunn når man ser det forfra.. Ikke mye skade på esken heller.

Hvordan dem har klart det, skjønner jeg ikke. Jeg kunne hoppa på kabinettet uten å ha klart å mose detså seriøst ;-)

Henning

Lenke til kommentar

Ok, jobber på et så fint sted som en PiB (Post i Butikk). Det som blir beskrevet over skjer alt for ofte. Har i skrivende stund dette som er maltraktert av posten:

en stk brevsending (ingen erstatning).

en stk servicepakke (ingen erstatning, de har klistret lappen rett på en dvd-spiller).

en stk servicepakke (sikkert 1m^2 med emballasje, erstatning).

Også må vi jo ta for oss det der med nedskjæringer og stress. Hvilke idioter er det som styrer Posten Norge AS nå om dagen? De har klart å prestere å fjerne nummereringen av postoppkrav-sendinger og rekommanderte sendinger. Dette medfører at hver enda j***a gang man skal utlevere en av disse, så må man gå igjennom samtlige man har liggende. Altså kaster vi bort latterlig mye tid, og jeg syns til tider synd på kundene.

I tillegg fant disse "vise" ledere i Posten ut at de skulle omstrukturere omsorteringsavdelingene i landet. "Genialt! Vi kan kutte 20% av stillingene!". Joda, nå sorteres post KUN etter postnummer, og i tillegg blir ca hver femte pakke sortert feil! Det fører jo da til at jeg flere ganger har måttet kjørt forbi mitt lokale poststed (min egen lille PiB), for å hente min pakke på feil side av byen!

Posten trenger konkurranse, helt klart. Eksempel? Bestill noe fra USA (vest-siden). Det går fortere fra sendingsstedet i USA til Oslo, enn det gjør fra Oslo til Bodø (i mitt tilfelle da).

Grøss.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...