Axefjord Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Er det rart posten har dårlig økonomi og må legge ned postmottak etter postmottak?De må jo erstatte alt...! 1) Posten legger ned postkontor og sparer inn på ansatte 2) De ansatte får dårligere miljø på jobben og masse stress (en kar har dødd av hjertattakk på posten...) 3) Pakker blir dårligere behandlet og blir borte. Resten blir forsinket. 4) posten må erstatte pakkene og tap pga. forsinkelse 5) Posten legger ned postkontor og sparer inn på ansatte Osv....... Endret 17. februar 2005 av blackninja Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Nå må det jo bare nevens at det kanskje ikke er posten som har ødelagt pakken. Kan jo være flyselskapet/flyplass-ansatte. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Bestilte 2 eksemplar av WoW til meg og min bror, og fikk litt av et sjokk når jeg åpnet opp pakken. Papp-esken var helt inntrykt, og ene plastcoveret var helt smadret. Stor var derimot lykken når jeg fant ut alle cd'ene var like hele.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Nå må det jo bare nevens at det kanskje ikke er posten som har ødelagt pakken. Kan jo være flyselskapet/flyplass-ansatte. Jepp derfor sier jeg og at den kan ligge i lasterommet hos SAS. Men uansett er det posten som har annsvaret og de rydder nok opp,men det er kjedelig uansett . Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 wow hehe. har selv aldri hatt noen problemer med posten men etter dette rur jeg at jeg kjører selv og henter (NOT). LOL Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Nå må det jo bare nevens at det kanskje ikke er posten som har ødelagt pakken. Kan jo være flyselskapet/flyplass-ansatte. Jepp derfor sier jeg og at den kan ligge i lasterommet hos SAS. Men uansett er det posten som har annsvaret og de rydder nok opp,men det er kjedelig uansett . heldig han flyansatte som plutselig får seg en ny cpu! håper bare hvem en som finner den vet hva det er da så de ikke bare kaster den! Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hehe, utrolig opplevelse. Må ha vært en del kilo som ramlet over kassa for at noe slikt skal kunne skje, man skulle jo tro at rutinerte transportarbeidere ville klare å stable litt skikkelig, samt sikre pakkene. Begynner liksom å tenke litt på åpningen på Ace Ventura 1, der han spiller fotball med en kasse full av glass, klemmer den i døra, mister den i gulvet, i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 2) De ansatte får dårligere miljø på jobben og masse stress (en kar har dødd av hjertattakk på posten...) Folk har dødd av hjerteattakk på do, i dusjen og på Karl Johan, så der er ikke posten noe unntak Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Er det rart posten har dårlig økonomi og må legge ned postmottak etter postmottak?De må jo erstatte alt...! posten hadde et overskudd på 400 mil for noen år siden, det har ikke blitt dårligere, de har råd til erstatte pakker! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Er det rart posten har dårlig økonomi og må legge ned postmottak etter postmottak?De må jo erstatte alt...! posten hadde et overskudd på 400 mil for noen år siden, det har ikke blitt dårligere, de har råd til erstatte pakker! De har råd, pengene blir bare ikke riktig styrt. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Ja det så i det hele tatt ikke ut, alt var knust.Hvordan er det mulig å behandle paker på dette viset Ikke skrem meg.... Skal jo ned på posten i mårra for å hente pc-deler for altfor mye penger. Blir supernedtur hvis det er i like god stand som ditt var i..... Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) her har du virkelig vært uheldig ja.. pakken din har nok bare havnet under en veldig stor tung pakke når den ble tippet ned på samlebåndet.. ________________________________________________________________ Så det er der Bulken i Chieftech toweret mitt stammer ifra ja, LOL Endret 17. februar 2005 av Nvidia Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Snekker'n: Tragisk dette da, greit nok at man får erstatning, men så tar det tid å ordne med det å skaffe nye deler da. Det er det verste. Sitter selv med 3500+ og ASUS X800Xt kort her, gromme saker, uten at du har solgt skjorta for å få råd. hehe. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Posten har en tendens til å være uheldige med enkelte pakker ja.. Tidligere denne uken så jeg noe som tok kaka. En kamerat hadde kjøpt et kabinett + en del annet stash, og vi skulle til å sette det hele sammen.. Så så vi plutselig at kabinettet (et relativt solid stålkabinett) var skjevt som en banan! Vi snakker flere cm forskjell fra topp til bunn når man ser det forfra.. Ikke mye skade på esken heller. Hvordan dem har klart det, skjønner jeg ikke. Jeg kunne hoppa på kabinettet uten å ha klart å mose detså seriøst ;-) Henning Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) A64 3500. Endret 17. februar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Det er det værste jeg har sett Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Bilde av Lockerbie ...men den fislete kjøleren ser det jo ut til å være håp for? Eneste delen du IKKE hadde tenkt å bruke, kanskje? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 WTF, ser jo ut som pakken er sendt med en katapult rett i betongveggen jo! Utrolig at de ikke behandler pakkene bedre, det er jo mye finelektronikk som blir sendt hit og dit om dagen... Lenke til kommentar
JimL Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Ok, jobber på et så fint sted som en PiB (Post i Butikk). Det som blir beskrevet over skjer alt for ofte. Har i skrivende stund dette som er maltraktert av posten: en stk brevsending (ingen erstatning). en stk servicepakke (ingen erstatning, de har klistret lappen rett på en dvd-spiller). en stk servicepakke (sikkert 1m^2 med emballasje, erstatning). Også må vi jo ta for oss det der med nedskjæringer og stress. Hvilke idioter er det som styrer Posten Norge AS nå om dagen? De har klart å prestere å fjerne nummereringen av postoppkrav-sendinger og rekommanderte sendinger. Dette medfører at hver enda j***a gang man skal utlevere en av disse, så må man gå igjennom samtlige man har liggende. Altså kaster vi bort latterlig mye tid, og jeg syns til tider synd på kundene. I tillegg fant disse "vise" ledere i Posten ut at de skulle omstrukturere omsorteringsavdelingene i landet. "Genialt! Vi kan kutte 20% av stillingene!". Joda, nå sorteres post KUN etter postnummer, og i tillegg blir ca hver femte pakke sortert feil! Det fører jo da til at jeg flere ganger har måttet kjørt forbi mitt lokale poststed (min egen lille PiB), for å hente min pakke på feil side av byen! Posten trenger konkurranse, helt klart. Eksempel? Bestill noe fra USA (vest-siden). Det går fortere fra sendingsstedet i USA til Oslo, enn det gjør fra Oslo til Bodø (i mitt tilfelle da). Grøss. Endret 17. februar 2005 av JimL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå