Jonhoo Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Må ha skjedd noe mens forumet var nede.... Har nå lagt det ut på min egen serverplass... Link nederst i første post Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Her er linken for dere som er for late til å gå til første post http://www.jonhoo.web.surftown.nu/Calc.exe Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hva gjør den nedlastingskalkulatoren? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Den regner ut hvor lang tid det vil ta å laste ned en fil utifra filstørrelsen og hvor rask internettforbindelse du har. Den blir riktignok litt feil ettersom man sjelden oppnår like høy hastighet på nedlastninger som linjen din har mulighet for, men den gir en viss pekepinn... Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Får legge til et par stk jeg også.... Rainmeter Program for å overvåke diskplass, CPU-forbruk, Minne/paging og nettrafikk. Veldig konfigurerbar. Inneholder også klokke, weather-plugin, news og mer.... Rainlendar Kalender og huskeliste. CoolMon2 Enda et overvåkingsprogram. Denne overvåker alt du vil på maskina. Kan brukes sammen med MBM, som noen nevnte over her. Må konfigurere å "skinne" alt selv. TeamSpeak samme som ventrilo, men har hørt at TeamSpeak krever mindre resursser av linje. Gratisversjon forutsetter max 12 brukere. Bra utvalg av lydkodeker. mvh Pantera Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) ZipGenius www.zipgenius.it Meget bra pakkeprogram, som takler det aller meste! Jeg bruker kun dette.. WordWeb http://wordweb.info/free/ Engelsk ordbok som er ganske nyttig, finnes også i Pro som ikke er gratis.. BitComet http://www.bitcomet.com/ En av de bedre BitTorrent klientene, uten spyware! Patjes Mobility Modder http://www.driverheaven.net/patje/ Moddeprogram som gjør at ATIs Catalyst funker på bærbare maskiner ac3filter http://ac3filter.sourceforge.net/ AC3 Codec ffdshow http://sourceforge.net/projects/ffdshow Alternativ til Divx og en rekker andre codecs (Begge 2 siste finnes også i alternative versjoner på http://www.afterdawn.com/software/video_so...cs_and_filters/ ) Endret 22. februar 2005 av cyberpet Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 ZipGenius www.zipgenius.it Meget bra pakkeprogram, basert på 7-zip, som takler det aller meste! Jeg bruker kun dette.. hmm? 7zip er GNU LGPL, mens ZipGenius ikke er det. hvordan kan den være basert på 7zip da? Lenke til kommentar
^piNgo^ Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Det meste har kommet frem så langt vil jeg påstå.. av de som er verdt å nevnes. Men synes du sa de du ikke klarte deg uten et sted her!!! Jeg ville hold meg langt vekk fra en del av det. Har allikevel noe jeg ikke klarer meg uten som jeg ikke kan se det er noen som har noe innenfor: FTP-program: Smart FTP Dette er et ftp program jeg aldri har greid å kvitte meg med... MySQL: MySQL Query Browser Dette programmet er utrolig nyttig for deg som bruker mySQL i hjemmesidene du lager. Her kan du på en meget enkel måte få oversikt-over/endre hele databasen osv. MSN tillegg: MSN Pluss Dette er programmet for msn nerdene og de som trenger litt ekstra fungsjoner. Husk å takke nei når du blir spurt om du vil instrallere reklame (lett å la seg lure), den reklamen er helvete å fjerne etterpå. ZIP-filer: Ultimate zip Bra alternativ til glidlåsen i XP. noe av det første jeg legger inn på nye pc'er.. Sinnsykt enkelt og bra. PDF-filer: PFD 995 Dette gjør det lett å lage pdf filer. Programmet legger til en printer, når du skriver ut på den, blir du spurt om hvor du vil lagre pdf documentet. Hjemmesider: Maguma Studio Her får du et program med innebygd php-støtte!! Helt rått.. hvis du ikke gidder å lage din egen testing-server, er dette uunværelig. Du må lete litt for å finne programmet, det er altså ikke Maguma workbench jeg snakker om, det koster penger. Krever registrering. Og til alle dere som ennå ikke har lagt inn firefox og thunderbird LAST NED NÅ. Det går ikke an å bytte etter du har vent deg til det.... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 ZipGenius www.zipgenius.it Meget bra pakkeprogram, basert på 7-zip, som takler det aller meste! Jeg bruker kun dette.. hmm? 7zip er GNU LGPL, mens ZipGenius ikke er det. hvordan kan den være basert på 7zip da? Sorry, min feil, jeg må ha lest feil et sted. Man kan ihvertfall åpne 7-zip filer og ellers er det et sabla bra program Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) *Oppdatert* Pingo, er enig at ikke alle programmene er noe man MÅ HA for alle, men alle trenger forskjellige ting.... Kanskje det som virker unyttig for deg er et MUST for andre Og alle sammen burde skaffe seg FireFox!, REDISCOVER THE WEB! Har selv nylig byttet etter lenge å ha tviholdt på IE, men nå ser jeg hvorfor så mange har anbefalt det Vi får se om IE 7 kan få meg tilbake, men tviler på det Endret 22. februar 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 da er denne tråden noe for deg dersom du ikke allerede har lest den: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...efox+extensions Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (...)PDF-filer: PFD 995 Dette gjør det lett å lage pdf filer. Programmet legger til en printer, når du skriver ut på den, blir du spurt om hvor du vil lagre pdf documentet. (...) Brukte det tidligere, men synes CutePDF Printer 2.2 er bedre .... Andre selvfølger til Firefox: Utvidelser Anbefaler spes. BBCode, IEView og Gmailnotifier Søkemotorer Anbefaler: IMDB, Download.com ... Ble laget en til HW ... se denne tråden! Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Virker linken til nedlastningskalkulatoren for dere andre nå? (Nederst i første post) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Noen gode utilities (Shareware!) fra Funduc: Application Mover - Flytter en programinnstallasjon fra f.eks. C:\ til D:\, oppdater ev. registeroppføringer, snarveier, install.log og .ini filer Application Inventory - Lister programmer med ev. referanser til snarveier og register. (Glimrende om man må avinstallere manuelt!) Mye mer på de sidene :-) Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 nedlastningskalkulator linken funker perfekt nå hvis du lurte Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 trn100, alle programmer i denne tråden skal være freeware, står i fet skrift øverst i første tråd. LeanFear, supert! Hva synes du om det? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Er det denne tråden som var sticky tidligere? Er ganske sikker på at jeg har sett en sticky angående "må ha"-programmer tidligere. EvilLyrics - Genial plugin som laster ned teksten til sangen du hører på. Skal være kompatibel med Windows Media Player, Foobar2000, Sonique, iTunes, Winamp og RealPlayer. Endret 22. februar 2005 av bhsand Lenke til kommentar
Undergrunn Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 GNU/Linux-distroer. Det finnes mange muligheter. De jeg ser på som de aller vakreste er Debian og Slackware. FluxBox - En windowmanager for X som jeg liker veldig godt. Vim - En velkjent editor. GnuPG - Et meget kraftig krypteringsverktøy. Irssi - En glimrende IRC-klient. Psi - En god klient til den åpne protokollen Jabber. Eclipse - Et godt IDE (spesielt for Java). MPlayer - Mitt valg av medieavspiller når det gjelder video. Aterm - Finfin terminal. GKrellM - En applikasjon for system-monitoring. GRUB - En bootloader. Mesteparten av det jeg har nevnt er mer enn bare freeware, det er fritt! Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 bhsand, nei, denne tråden har aldri vært sticky, men kanskje den vil bli det Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Artig, jeg har rundt 1/8 av programmene som nevnes her, og jeg lever fortsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå