Gå til innhold

All verdens nyttigste gratisprogrammer


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Notebook Hardware Control fant jeg ikke i listen?

http://www.pbus-167.com/

 

Dette er noe jeg bruker på alle bærbare maskinene min.

 

Det overvåker konstant disk SMART status, og HD og CPU temp og CPU hastighet. Du kan også stille CPU hastigheten manuelt fra windows. i tillegg kan du still inn forskjellige CPU profiler for batteri og AC, så du kan for eks stille inn så den aldri går over 750Mhz når den er på batteri for å spare strøm. dette hjelper den også å holde seg kjøligere, noe som kan være viktig for de som er veldig plaget av viftestøy på maskinen.

i tillegg har du batteri-måler på oppgavelinjen som viser gjennværende batteritid enten i tid eller i %, og du kan også hele tiden se hvor mange watt maskinen trekker av batteriet, eller lader med når den er koblet til strøm.

 

OBS! VISTA er fremdeles ikke støttet!

Lenke til kommentar
Tror kanskje denne hadde gjort seg som sticky jeg. Begynner jo å bli en del programmer her, og det er mange som kan hente tips herfra. Inkludert meg.

3716195[/snapback]

Hvis den skal være sticky så synes jeg at den som startet innlegget også må følge opp og ikke la tråden gå i glemmeboken. Det hadde kanskje vært på sin plass å kanskje utheve nyhetene i Bold eller med farge eller noe sånn, for så å fjerne "uthevelsen" etter f.eks. 14 dagers tid. Da kan en raskt se innom titt og ofte for å få med seg det siste nye på en kjapp og enkel måte.
Lenke til kommentar

Lite program for å sleppe å fomle med startmenyen. launchit NOW! (Legg det inn med tastekombinasjonen <ctrl>+<shift>+< )

 

Samme på ein litt anna måte, genialt og lett å bruke: Find And Run Robot . Krev lisensnøkkel (som er gratis)

 

Eit av dei betre screenshot-programma: Screenshot captor Krev lisensnøkkel (som er gratis)

 

Elles er det veldig mykje bra på donationcoder.com, men det krev (gratis) lisensnøkkel.

Lenke til kommentar
Hvis den skal være sticky så synes jeg at den som startet innlegget også må følge opp og ikke la tråden gå i glemmeboken. Det hadde kanskje vært på sin plass å kanskje utheve nyhetene i Bold eller med farge eller noe sånn, for så å fjerne "uthevelsen" etter f.eks. 14 dagers tid. Da kan en raskt se innom titt og ofte for å få med seg det siste nye på en kjapp og enkel måte.

7507118[/snapback]

 

Heisann :)

Jeg har sagt for et par sider siden at jeg er i England for oeyeblikket, og ikke har mulighet til aa oppdatere posten... Det kommer jeg derimot til aa gjoere innen uken da jeg kommer hjem i morgen :)

 

Det aa utheve kun visse elementer kommer jeg nok ikke til aa gjoere da det blir alt for mye jobb.. Dessuten maatte jeg hatt en god maate aa finne ut naar jeg la ut hver enkelt program for aa finne ut naar det ikke skulle vaert Bold lengre..

 

Denne traaden var forresten Sticky en god stund, helt til som S1men sa, hele Programvareforumet ble ryddet opp i :)

 

Jonhoo

Lenke til kommentar

http://www.extractnow.com - pakk opp en drøss med kataloger som inneholder rarfiler.

 

har oppdaga en bug til nå, og det er at programmet avslutter/kræsjer når man legger inn en katalog som inneholder rar filer med feil... men da er det jo bare å finne den defekte rarfila og fikse saken, evt. å utelate katalogen med kaputt rarfil..

Endret av Joffer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hvem program burde jeg bruke til mailen min? har pop.

 

Bruker Thunderbird men irriterer meg at jeg ikke kan ha den i trayen og få en beskejd hver gang en mail kommer.. Kanskje noe hjelp der? :)

Hvem hva?

 

Thunderbird i tray funker flott det, søk etter en extension kalt "MinimizeToTray" :roll:

 

EDIT: Bruker samme extension til Firefox, meget praktisk.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
hvem program burde jeg bruke til mailen min? har pop.

 

Bruker Thunderbird men irriterer meg at jeg ikke kan ha den i trayen og få en beskejd hver gang en mail kommer.. Kanskje noe hjelp der? :)

Hvem hva?

 

Thunderbird i tray funker flott det, søk etter en extension kalt "MinimizeToTray" :roll:

 

EDIT: Bruker samme extension til Firefox, meget praktisk.

7576029[/snapback]

ah, herlig :)

 

noen måte jeg kan også fikse sånn at jeg får opp en liten melding hver gang jeg får mail? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...