Gå til innhold

All verdens nyttigste gratisprogrammer


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg vet ikke om dette er intressant, men det er jo en del gratis webpubliserings program. Som man kan installere på websider.

(ps. fant ikke disse programmene i tråden)

 

Joomla! som er et CMS system. Som har sin utspring fra Mambo.

 

phpBB er det kjente forumsystemet phpBB.

 

4images er et bildegalleri, der folk kan laste opp bilder til websiden din. Man kan også installere forskjellige MOD'er og det er også et veldigt godt adminpanel.

Lenke til kommentar

ssc service utility

Er du også lei av at det er masse blekk igjen i Epson blekkpatron og du får ikke printet ut?

Elektonikken i Epson blekkskriver/patron teller bare inpulser når det printes, og når antall inpulser

er oppnådd stenges blekkpatronen av, og du får beskjed om at blekkpatronen er

tom, selv om det er opptil 10-15 % blekk igjen.

 

Med dette enkle programmet kan du nullstille (resette) blekkpatronen, så du kan bruke blekket som

er i patronen, men pass på! Du må stoppe å printe ut så snart du ser at utskriften blir svakere.

Husk du kan brenne printerhodet i stykker, så følg med.

Lenke til kommentar
ssc service utility

Er du også lei av at det er masse blekk igjen i Epson blekkpatron og du får ikke printet ut?

Elektonikken i Epson blekkskriver/patron teller bare inpulser når det printes, og når antall inpulser

er oppnådd stenges blekkpatronen av, og du får beskjed om at blekkpatronen er

tom, selv om det er opptil 10-15 % blekk igjen.

 

Med dette enkle programmet kan du nullstille (resette) blekkpatronen, så du kan bruke blekket som

er i patronen, men pass på!  Du må stoppe å printe ut så snart du ser at utskriften blir svakere.

Husk du kan brenne printerhodet i stykker, så følg med.

7073116[/snapback]

Genialt.

Om noen vet om en lignende løsning for Brother printere, jo såsi ifra :)

Lenke til kommentar

Launchy er et program alle som bruker Windows bør ha. Den indekserer alt som er i startmenyen din slik at du finner frem i løpet av millisekunder. Skriv "op", og den finner Opera, PhotoshOP, power OPtions etc etc. Alt fremstilt på en ryddig måte.

 

Programmet legger seg fint i bakgrunnen. Få det frem ved å klikke alt+space. Hurtigtasten kan selvfølgelig forandres (jeg bruker Win+X).

 

http://www.launchy.net/

Lenke til kommentar

Jeg synes det er verdt å nevne Googles Kalkulator! Det er ikke mange som kjenner til denne funksjonaliteten. Man bare skriver inn det man vil legge sammen i googles søkefelt, og svaret kommer når man trykker "søk".

 

Eksempel:

Vanlig kalkulator:

Skriv dette i søkefeltet: (34*28+50)*5

og svaret blir: ((34 * 28) + 50) * 5 = 5 010

 

avansert kalkulator:

Skriv:(34*exp(28)+ln(50))*5

og svaret blir: ((34 * exp(28)) + ln(50)) * 5 = 2.45863701 × 10^14

 

Konverterer:

Skriv: 32 inch in cm

og svaret blir: 32 inch = 81.28 centimeters

 

valutakalkulator:

Skriv: £40 in NOK

og svaret blir: UK£ 40 = 498.515402 Norwegian kroner

 

Med andre ord er dette noe av det mest nyttige man trenger, uten å installere et eneste program (med mindre du mangler en nettleser).

Lenke til kommentar
Har kommet over et genialt program for deg som kjører dualboot mellom en NTFS partisjon og EXT3.

Når du sitter i f.eks. Ubuntu (EXT3) kan du kopiere filer fra NTFS partisjonen din, mens det går ikke viss du sitter i Windows (NTFS) og vil kopiere fra EXT3 partisjonen.

Med EXT2IFS kan du gjøre dette. Det fungerer som en driver du instalerer slik at du kan se EXT3 partisjoner og kopiere innhold, dermed trenger du ikke sette av en swap partisjon i FAT(32) viss du skal utveksle filer.

6934088[/snapback]

GENIALT! men skal dette instaleres i windows eller linux (spør for å være sikker)? og man må ikke formatere noen av delene?

Lenke til kommentar
Eller bruke søkefeltet, noe som er enda enklere. Dette kan man i Firefox og IE også da.

7171379[/snapback]

tja...

 

min opera er satt opp slik at jeg skriver

"tlf xxxx" så søker opera i 1881

"w xxxx" så søkes det i wikipedia

"cd xxxx" søkes i discogs

"imdb xxxx" søkes det i imdb

"o xxxx" på opera-forum

"b xxxx" bittorent

"g xxxx" er google

 

osv. Lettere det enn mange søkefelt synes nå jeg

Lenke til kommentar
Eller bruke søkefeltet, noe som er enda enklere. Dette kan man i Firefox og IE også da.

7171379[/snapback]

tja...

 

min opera er satt opp slik at jeg skriver

"tlf xxxx" så søker opera i 1881

"w xxxx" så søkes det i wikipedia

"cd xxxx" søkes i discogs

"imdb xxxx" søkes det i imdb

"o xxxx" på opera-forum

"b xxxx" bittorent

"g xxxx" er google

 

osv. Lettere det enn mange søkefelt synes nå jeg

7172078[/snapback]

Når jeg skal bruke google så bruker jeg søkefeltet som jeg har plassert ved siden av adresselinjen. Men ellers er de funksjonene du nevner gode.

 

Har også lagt inn "ord ..." for Søk i elektroniske ordbøker ( http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi ) i tillegg til de du nevner.

 

 

En nettside jeg virkelig kan anbefale er

http://del.icio.us/home

Brukes til å lagre linker, som en bokmerkefunksjon. Man kan også bruke den til å browse andres bokmerker. Har funnet mange fine linker via denne siden. :love:

Lenke til kommentar

Jeg bruker pr. dato hovedsaklig MS Office, men etter å ha testet OpenOffice ser jeg at dette vil fungere svært godt for meg. MEN før jeg forlater MS Office så skulle jeg gjerne ha funnet et godt "gratis" e-postprogram.

 

I dag bruker jeg Outlook, og er ganske fornøgd med det, men har ikke behov for alle funksjonene dette programmet har. Jeg klarer meg uten kalenderfunkjon, oppgavefunksjoner o.l., men jeg har stor sans for mulighetene som ligger å opprette regler. På den måten kan jeg luke bort spam som spamfilter ikke tar. Og jeg kan styre f.eks. e-fakturaer direkte til en egen mappe der jeg lagrer regninger o.l.

 

Hvis noen har et godt tips til et e-postprogram som kan erstatte Outlook så er jeg takknemlig for tips.

 

Finner jeg et slikt program så er nok min tid med MS Office over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...