Gå til innhold

All verdens nyttigste gratisprogrammer


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ikke dette programmet i listen, så jeg føyer det til her istedet for å starte en ny tråd.

 

SetBrowser (Win32)

 

Programmet er Freeware, og hjelper deg med å sette en default webbrowser i tilfelle du ikke får det til via f.eks. Start menyen.

 

Grunnen til at jeg valgte å bruke dette programmet, var at jeg her om dagen avinnstallerte Opera for å legge inn den nyeste versjonen. Opera var fra før min default webbrowser, men etter innstallasjonen av den nyeste versjonen, hadde plutselig MSIE overtatt posisjonen som kongen på haugen, og nektet å gi den fra seg uansett hva jeg gjorde.

 

Jeg vurderte å begynne å finkjemme registry for å finne ut hvor jeg måtte gjøre noe, men det ville ha resultert i timer med lesing på internett for å finne de riktige feltene.. så jeg gjorde istedet et kjapt søk og fant dette programmet. Og det funket på første forsøk, så nå er Opera igjen min default webbroser :)

Lenke til kommentar
Synes SyncBack bør være med. Et program som synkroniserer forhåndsdefinerte mapper / filer. Omtrendt som Microsofts SyncToy, men på steroider :) Bedre, raskere, mer stabilt og du har mer kontroll med prosessen. Fungerer ypperlig som f.eks backup av bilder til ekstern harddisk, FTP-server osv.

6726123[/snapback]

Kan du, eller noen andre, forklare meg hvilke forhåndsdefinerte mapper vi snakker om.. Hva programmet egentlig gjør? Har egnetlig ikke hørt om noe "slikt" før, så jeg vet ikke i hele tatt hva det er.. :blush: Men, det hørtes interessant ut! :)

 

(vil gjerne høre deres ord om produktet først og fremst :) )

Lenke til kommentar

Kan du, eller noen andre, forklare meg hvilke forhåndsdefinerte mapper vi snakker om.. Hva programmet egentlig gjør? Har egnetlig ikke hørt om noe "slikt" før, så jeg vet ikke i hele tatt hva det er.. :blush: Men, det hørtes interessant ut! :)

 

(vil gjerne høre deres ord om produktet først og fremst :) )

6726666[/snapback]

 

Ja, jeg mente forhåndsdefinert av DEG altså. DU bestemmer selvfølgelig hvilke mapper som skal synkroniseres. Jeg bruker det stort sett som en backupløsning til digitale bilder. Jeg fotograferer en del, og jeg har mange bilder som jeg ikke vil risikere å miste. SyncBack sjekker hver natt om det er forandringer i Mine Bilder på den bærbare og Mine Bilder på filserveren min. Om det er lagt til nye bilder (eller om noen er redigert, skiftet navn etc) Hvis det er tilfelle, kopierer den nye bilder over til filserveren. Eller forandrer de som ligger der, alt etter som hva du har definert av regler.

 

På filserveren står også SyncBack og sjekker jevnlig en del mapper jeg vil ha backup av. Ved nye eller forandrede filer i disse mappene, går en kopi til FTP-serveren på jobb. Så om man har max uflaks og huset brenner ned, ja så har jeg i alle fall en kopi av alle bildene mine og andre viktige dokumenter.

 

Før Google Browser Sync kom som extention til Firefox brukte jeg også SyncBack til å holde bokmerkene mine synkronisert på flere maskiner.

Lenke til kommentar
Hvem program skal jeg bruke til å spille av DVD på datan min? :)

Rett fra cden da selvfølgelig..

6674090[/snapback]

Jeg quoter meg selv nå..

 

Problemet er at jeg skulle gjerne likt å spilt av 1 sesong av simpsons på datan, men det går bare ikke. Samme hvem avspiller jeg bruker. Ingen som vet om et genialt program som tar dette? :p

 

har prøvd; wmp, vlc, winamp. Men virker ikke :/

Endret av beneiro
Lenke til kommentar

AllPeers er ett kjekt progam til BitTorrent. Da kan du HELT anonymt sende dine filer mellom andre brukere. Det er i betaverson nå så du må ha navnet på den du vil dele filer med, så er genialt for deling mellom lokale dataer i familien f.eks. Men i v1. skal det bli gjort slik at man kan seede/leeche på ukjente også.

 

Så var det han over meg som så klart var først :p

Endret av maxM
Lenke til kommentar
AllPeers er ett kjekt progam til BitTorrent. Da kan du HELT anonymt sende dine filer mellom andre brukere. Det er i betaverson nå så du må ha navnet på den du vil dele filer med, så er genialt for deling mellom lokale dataer i familien f.eks. Men i v1. skal det bli gjort slik at man kan seede/leeche på ukjente også.

 

Så var det han over meg som så klart var først :p

6739835[/snapback]

Pwned!

Lenke til kommentar
Hvem program skal jeg bruke til å spille av DVD på datan min? :)

Rett fra cden da selvfølgelig..

6674090[/snapback]

Jeg quoter meg selv nå..

 

Problemet er at jeg skulle gjerne likt å spilt av 1 sesong av simpsons på datan, men det går bare ikke. Samme hvem avspiller jeg bruker. Ingen som vet om et genialt program som tar dette? :p

 

har prøvd; wmp, vlc, winamp. Men virker ikke :/

6737703[/snapback]

 

 

prøv power dvd fra cyberlink

Lenke til kommentar

For lenge siden mener jeg på at jeg så et program her for og ha flere desktopper. Nå som jeg har begynt på skolen ble det straks mer interesant, så noen som vet hvilket program jeg mener eller et lignende?

 

mens jeg først er innom her, kunne jeg hatt et pop-up prog. Et og annbefale?

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...