Gå til innhold

All verdens nyttigste gratisprogrammer


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Noen som vet om et bra gratisprogram som sjekker kvaliteten på mp3 filer? Husker at jeg for mange årsiden var borti et program som tok alle mp3 filer i katalog, analyserte og graderte dem etter kvalitet. Det skal sies at ofte var det noen som kvalitet dårlig mens jeg selv ikke hørte noe feil på sangen...

Fint å kunne luke bort de som dårlig rippet, "hakker" og med knitrelyd fra samlingen min uten å måtte komme tilfeldig bort i dem når jeg hører på dem.

 

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trenger et program som viser temp på CPU, testa smartfan, men det klikker vær gang jeg starter det :)

6501659[/snapback]

Coolmon er et slikt program

6501745[/snapback]

takker, men det står ikke temp der :(

6502644[/snapback]

Jeg tror du får se temp i HD-Health. Mener å huske at det ligger på lista her i denne tråden.

Lenke til kommentar
trenger et program som viser temp på CPU, testa smartfan, men det klikker vær gang jeg starter det :)

6501659[/snapback]

Coolmon er et slikt program

6501745[/snapback]

takker, men det står ikke temp der :(

6502644[/snapback]

Jeg tror du får se temp i HD-Health. Mener å huske at det ligger på lista her i denne tråden.

6502649[/snapback]

over CPU?

Lenke til kommentar

ok...bare glem den :(

 

 

trenger et program som tar lite resurser til å se tv med (via tv kort), har nå testa cyberlink som bruker for mye resurser og mediaPortal som gir meg denne erroren når jeg velger kanal: Tuning details for NRK2 (eller anna kanal) not found og det skjønner jeg meg lite på :(

 

så hvis noen kan hjelpe meg med å finne et nytt prog, eller hjelpe meg med mediaportal så ville det vært fantasisk :)

Lenke til kommentar
trenger et program som tar lite resurser til å se tv med (via tv kort), har nå testa cyberlink som bruker for mye resurser og mediaPortal som gir meg denne erroren når jeg velger kanal: Tuning details for NRK2 (eller anna kanal) not found og det skjønner jeg meg lite på :(

 

så hvis noen kan hjelpe meg med å finne et nytt prog, eller hjelpe meg med mediaportal så ville det vært fantasisk :)

6503726[/snapback]

nå har jeg testa winDVR. den herpa lyden min, men ellers å anbefale. skal teste ChrisTV lite nå. tror dere det ville være mulig med en plugin til WMP10 som gjør det?

Lenke til kommentar

Dette er sikkert nevnt, men VLC player er etter min mening noe av det beste innen videoavspilling (divx,avi,svcd osv). Eneste jeg synes er dumt er subtitles funksjonen, funker ikke på alle undertekstformater.

 

Derfor anbefaler jeg å installere "All in one codecpack". Utrolig brukervennlig, trenger bare å spille av filmen (i Windows Media PLayer riktignok) og så kommer underteksten med. Forutsetningen er kun at filmen samt undertekstfilen ligger i samme mappe.

 

Her er en side, hvor man finner mange nyttige og unyttige programmer:

http://www.majorgeeks.com/page.php?id=20

Lenke til kommentar
ok...bare glem den :(

 

 

trenger et program som tar lite resurser til å se tv med (via tv kort), har nå testa cyberlink som bruker for mye resurser og mediaPortal som gir meg denne erroren når jeg velger kanal: Tuning details for NRK2 (eller anna kanal) not found og det skjønner jeg meg lite på :(

 

så hvis noen kan hjelpe meg med å finne et nytt prog, eller hjelpe meg med mediaportal så ville det vært fantasisk :)

6503726[/snapback]

D-SCALER 4 (ikke 5 - da det bare er en codec)

Lenke til kommentar

takker, tester det nå :)

 

 

EDIT: sliter litt med å finne kanaler, kan du si meg om jeg har gjort noe galt

 

Chanels->setup->Fullfrequency Scan->format: same as tuner

 

EDIT2: fant 3 kanaler og når jeg "ser" på de så er bildet svart og det er ingen lyd. hvis jeg flytter vinduet så får jeg små glims av et bilde :hrm:

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette prg. gjorede livet enklere for meg (fant det nettopp):

 

Folder Size

Folder Size for Windows adds a new column to the Details view in Windows Explorer. The new column shows not only the size of files, but also the size of folders. It keeps track of which folders you view, and scans them in the background so you can see complete size of all files within the folder. It's very useful for cleaning up your disk. Once you get used to having that information available, a directory listing simply looks incomplete without it!

Lenke til kommentar
Dette prg. gjorede livet enklere for meg (fant det nettopp):

 

Folder Size

Folder Size for Windows adds a new column to the Details view in Windows Explorer. The new column shows not only the size of files, but also the size of folders. It keeps track of which folders you view, and scans them in the background so you can see complete size of all files within the folder. It's very useful for cleaning up your disk. Once you get used to having that information available, a directory listing simply looks incomplete without it!

6603541[/snapback]

nå kan jo alle her google, men ellers så ville det vært ok med en Link ;)

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
DVD/CD/Images

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Audiograbber

Et enkelt og godt program for å rippe CD'er.

 

Burnatonce

Gratis brenneprogram.

 

CD Burner XP Pro

Et gratis brennerprogram.

 

CDex

Enda et enkelt og godt program til å rippe Cd'er.

 

CUE Splitter

Deler opp en stor musikkfil i tracks utfra cue fila:

 

DAEMON Tools

Legge til .ISO-filer i en virtuell CD-stasjon

 

DeepBurner

Gratis og ganske greit CD/DVD-brenneprogram

 

DVD Shrink

Ta backup av filmene dine. "Krymper" filmen, så den får plass på én-lags plater.

 

EMSA Disk Check

Program for å finne feil på CDer, DVDer, harddisker og disketter. Den finner feil på selve diskene samt filene som er på dem.

 

IMG Burn

Brenner alt av imagefiler/CD-bilder

 

Pochette Express

Lettvint program å bruke til printing av cd, dvd, minidisk, vhs, cover.

3702674[/snapback]

Nå har jeg prøvd ut nr. 2, 3 og 7 og er svært missfornøyd med programmene så langt. Er det noen som har noen gode tips til alternativer? Jeg vil ha et program som fungerer, og som har likheter med Nero på det med at man ser CDen som et mappetre på ene siden og harddisken som et mappetre på andre siden og man kan dra og slippe filer over og samtidig se en søyle som viser når CDen er snart full. Programmene jeg har testet så langt har enten ikke fungert i det hele tatt eller hatt et uforståelig grensesnitt. Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...