Gå til innhold

All verdens nyttigste gratisprogrammer

Jonhoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er noen programmer som ikke er listet opp tidligere

FileMon

Se hvilke filer som er i bruk av hvilke prosesser

HD Tune

Synes denne gir en svært god grafisk fremstilling av lesehastigheten på harddisken. Kan også sjekke hd for fysiske feil. Eneste minus er at den kun støtter win2k/Xp

TreeComp

Et veldig lettvindt program for å synkronisere to mapper. Sånt man bare MÅ HA når man har pc både hjemme og på hytta + bærbar harddisk.

Agent Ransack

Ufattelig mye bedre enn den innebygde søkefunksjonen i windows

CPU Burn-in

Dette programmet tyner prosessoren max. Et må-ha program når man skal overklokke.

Oscilloscope for Windows

Bruker input på lydkortet som kilde. Kan være kjekt for oss som driver med elektronikk.

TreePad Lite

Det er et tekstbehandlingsprogram/database/kartotek alt etter hvordan man ser på det. Siden jeg ikke ønsker å ha 1000++ tekstfiler liggende å flyte, så ordner jeg heller opp sånn at all teksten ligger i en fil. (obs: ikke det samme som å ha mange tekstfiler i en zip-fil). Jeg anbefaler på det sterkeste til å ta en titt på det :thumbup:

Pop-Up Stopper Free Edition

For de som fremdeles bruker IE som primær nettleser :no:

Lenke til kommentar
Jeg ser etter et program som overvåker nett trafikken. Jeg vil ikke bruke netlimiter, men trenger et program som kan vise f.eks. hvor mye trafikk jeg har hatt i dag, osv, osv.

5103164[/snapback]

NetMeter - Nesten helt likt DU Meter, men gratis.

Foxit Reader - PDF leser. Kun en exe-fil og ingen install, lettvektig alternativ til "tunge" adobe reader.

Et par desktop-småprogrammer:

Winwall - skifter desktopbilde på intervall eller med et trykk.

ScreenSaver Commander - Knøttlite program for random skifte av screensavere.

Lenke til kommentar

G-Lyrics

Finn sangteksten til sangene du hører på, automatisk! Virker foreløpig med Winamp og WMP. Helt gratis såklart, source coden kommer visstnok også etterhvert.

Funger meget bra som et alternativ til de (få) eksisterende programmene som finnes

Endret av JensPeter
Lenke til kommentar

Fant ikke disse programmene på lista:

Audacity er et kjekt program som klipper, kopierer og mikser sanger sammen. Finnes også på norsk.

MP3Gain justerer lydvolumet på dine mp3-sanger. Om en sang har et veldig lavt lydnivå, mens neste sang har et så høyt lydnivå at trommehinnene sprenges, gjør MP3Gain denne jobben lett.

-Teds-

Lenke til kommentar

Vel jeg kom over et program som heter "LOGMEIN". Kort forklart går det ut på at du kan få opp en slags remote desktop, på den maskinen du kommuniserer med. Du vil med andre ord kunne få opp desktopen på din stasjonære PC hvis du benyter deg av en laptop eller en skole/arbeids PC. Jeg har testet ut programmet og det funker som krutt. :D

Les mere om det her

Registrer deg gratis og last ned programmet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...