Gå til innhold

Svakeste leddet?

Anbefalte innlegg

Har slitt med en god gammel pIII 450 og har funnet ut at tiden har innhentet den. Bruket mitt er multimedia/spilling hjemme.

Spolte gjennom flexi-data's utvalg og plukket disse komponentene:

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort

Kabinett m/340W DA-01B-D P4 / AMD

1.097,-

Asus A7V333 Hovedkort for Socket A DDR VIAKT333, ATA/133, ATX, USB2.0

1.345,-

AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus

Socket A (Palomino) prosessor

996,-

DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)*ukjent produsent

1.175,-

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

Special Edition 8MB cache WD800JB

1.178,-

Gainward AGP GeForce4 Ti4200 64MB DDR

"Ultra/650TV/DVI", Retail

1.722,-

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray

Bulk (DVD-116)

507,-

-----

Totalt: 6842.-

=====

Som dere ser så slakter jeg ett par deler fra p3'en min + skjermen. Filosofien min bak dette kjøpet er å vente på to ting. Først er jeg ute etter Tbird prosessoren i en mer rimelig utgave senere i år, for det andre venter jeg i spenning på rimelige/gode DVD brennere. Derfor vil jeg ha så bra HD/hovedkort/RAM/skjermkort som mulig innenfor en viss rimelighet i pris. Er helt grønn på overklokking og vil forbli det mest sannsynlig.

Noen kommentarer til forbedring? Er usikker på CPU viften og siden jeg vil ha ytelse/støy så bra som mulig, noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har noen planer om overklokking overhodet kan du spare noe penger på å kjøpe PC2100 DDR SDRAM istedet. Du vil ikke få noen nytte av PC2700 hvis du ikke overklokker FSB til 166MHz.

Så må du ikke glemme kjøleribbe til prosessoren.

Lenke til kommentar

med athlon vil han allikevel ikke få utnyttet 2700ram i det hele tatt nesten, så gå for 2100 twinmos. det koster 10kr mer enn vanlig ram og er av kjent kvalitet så han kan sikkert oc til 2700 allikevel :smile:

256 ram er nok, du sa du skulle spare, og du klarer deg utmerket med 256 ddr ram.

trenger du dvd spiller nå? har ikke du cd-rom og skal ha dvd brenner?

Lenke til kommentar

Takk for svarene! Det jeg er ute etter er en maskin som kan oppgraderes til vinteren foreksempel, med en ny T.bred prosessor. Men jeg ser at hovedkortet er like utdatert så det lønner seg kanskje å kjøpe det mest prisgunstige 133 kortet, eller skal jeg kjøpe ett som er greit å overclocke? Det er ikke så stor forskjell i pris på 2100 og 2700 RAM så jeg tror jeg kommer til å invistere i en 2700 brikke. Er litt skeptisk til at RAM prisene kommer til å stige nemlig. DVD'en må inn pga at CD'en i P3'en er lånt.

Når det gjelder kjøleribben så fisket jeg egentlig etter en link til en god en siden jeg vet AMD er 'hottere' enn Intel sine. Må ha en stille maskin skjønner dere....

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Nattevakten på 2002-06-22 19:30 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Nattevakten på 2002-06-22 19:38 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...