Evial Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 En venn av meg har drevet med film redigering en stund, nå ønsker han å kjøpe mer ram for å få bedre ytelse i photo shop. Han har 1 gig pc 3200 installert og lurere på og oppgradere til 2 gig. Hvil han få noen merkbar bedre ytelse. spec på pc 2500 barton cpu @3200 2 x 512 mb ram pc 3200 250 gig wd HD 9600 pro gfx husker ikke hvilket hoved kort han har :-/ Lenke til kommentar
Legion Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 kommer virkelig an på hva som legges i ytelse...hvor store filer det arbeides med samt grad av multitasking og andre kjørende applikasjoner. hva er typisk 'commit charge' ? dvs høyeste minneforbruk hvor mye swap blir brukt? mengde ram blir litt om ego etterhvert, men såklart..jo mer jo bedre i lengden. dog når noe først er i ram, så spiller det liten rolle hvor mye man har til overs....det er lesing og skriving til disk som tar tid når det er sagt, så mener jeg at ram er såppas billig nå at det er bare å kjøpe i vei Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 En ny rask hdd med mye cach tror jeg hadde gjort susen (Format). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Lenke til kommentar
Evial Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. slutt og vær så pirkete, det var ikke det jeg spurte om, og jeg synest overskriften er helt grei. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Gå inn i task manager og skjekk hvor mye RAM og Swap-minne som blir brukt. Da finner du ut om han trenger mer RAM. Om han bruker 1024 MB RAM og mye swap-minne trenger han sannsynligvis mer RAM, hvis ikke vil en rask HD (raptor) eller en bedre CPU være bedre invisteringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå