Gå til innhold

Videored/Photoshop: Hvor mye RAM bør man ha?

Evial

Anbefalte innlegg

En venn av meg har drevet med film redigering en stund, nå ønsker han å kjøpe mer ram for å få bedre ytelse i photo shop. Han har 1 gig pc 3200 installert og lurere på og oppgradere til 2 gig. Hvil han få noen merkbar bedre ytelse.

spec på pc

2500 barton cpu @3200

2 x 512 mb ram pc 3200

250 gig wd HD

9600 pro gfx

husker ikke hvilket hoved kort han har :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer virkelig an på hva som legges i ytelse...hvor store filer det arbeides med samt grad av multitasking og andre kjørende applikasjoner.

hva er typisk 'commit charge' ? dvs høyeste minneforbruk

hvor mye swap blir brukt?

mengde ram blir litt om ego etterhvert, men såklart..jo mer jo bedre i lengden. dog når noe først er i ram, så spiller det liten rolle hvor mye man har til overs....det er lesing og skriving til disk som tar tid

når det er sagt, så mener jeg at ram er såppas billig nå at det er bare å kjøpe i vei

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

slutt og vær så pirkete, det var ikke det jeg spurte om, og jeg synest overskriften er helt grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...