TheDarkListener Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har nå en gammel pc fra 97 med: En eller annen 233mhz cpu. 32mb ram. 3gb harddisk. Tenkte da og bruke denne som en server eller noe. Noen som har noen smarte forslag? Åpen for det meste. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 ruter\firewall\serve som kjører div programmer, cs 1.6 lanserver via steam\ VnC\den kan jo brukes som ftp som hoster en liten hjemmeside. mye løye man kan bruke en så gammel pc til. mend en er vell mest brukbar som server for et mini lan eller lignende Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Har CS server (denne pcen er for svak uansett). Firewall eller HTPC er det jeg har mest lyst på. Vet ikke om den er for svak til å kjøre som htpc? Edit: Skjekket pcen nå og den har ikke andre videoutganger enn vga, noe tven ikke har . Endret 17. februar 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 jeg kjørte en lan server for 7 folk på ett privalan i kjeller stua. den var like god så den pcen tråstarter har bare min har litt større disk. dette var cs1.6 å var stabil så bare det det er vis du skal ha en nettbasert server god for 20 folk å gjerne det er en cs:s server da krever det littt men 1.6 krever liite Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 jeg kjørte en lan server for 7 folk på ett privalan i kjeller stua.den var like god så den pcen tråstarter har bare min har litt større disk. dette var cs1.6 å var stabil så bare det det er vis du skal ha en nettbasert server god for 20 folk å gjerne det er en cs:s server da krever det littt men 1.6 krever liite Quoter meg selv: Har CS server (denne pcen er for svak uansett). Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Installer DOS (Evt. Win98SE) og spill gamle klassikere til du blir blå i trynet. Har en p166 på soverommet. Beste ideen jeg noensinne har hatt Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 ofte så er det litt drit me win98\ 95 osv.. d blir liksom for gammelt i denne tid. windows 2000 krever like mye som 98 å det er helt likt som win98.. bare det er sikrere mer stabilt å mer funksjoner.. systemkrav for win2k er myye lavere en det du har på din pc bare ett tips. men det med en gammel pc å spille gamle klassikere på det var ikke dumt... hmm savner Duke nukem 3d\ doom 2 osv hehe det var tider det Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Det er Win 98 på pcen. Idéen med å spille gamle spill var ikke så dum, men har ikke skjerm til den. Har heller ikke plass til en ekstra skjerm. Derfor planen var å gjemme den bort et eller annet sted og bruke den som server. Endret 18. februar 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen. Hvorfor lage en "server" av en PC, når du strengt talt ikke har et behov for den? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har CS server (denne pcen er for svak uansett). Det du bør bruke pcen til er å ha en stats side til CS-serveren din HL stats Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen. Hvorfor lage en "server" av en PC, når du strengt talt ikke har et behov for den? Siden jeg har en pc som bare står der uten skjerm. Tenkte jeg kunne bruke den til noe smart. I hate compaq: Stats.... Endret 18. februar 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå