Gå til innhold

Beste skjermkort for 3500kr!

Fikseren

Anbefalte innlegg

han skal ha skjermkort til 3500kr... sli er mao uaktuelt.... DERFOR syntes jeg det er litt merkelig og ta inn i denne diskusjonen...

men, SM 3.0 = smartshader, ikkesant?

stemmer det ikke at ati valgte å ikke støtte dette fordi de ,emte det olle var nødvendig???

OG, ta en kikk på 3dmark teamet på overklokking.no...

80% av de på den lista har ett ati basert kort....

musa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
han skal ha skjermkort til 3500kr... sli er mao uaktuelt.... DERFOR syntes jeg det er litt merkelig og ta inn i denne diskusjonen...

stemmer det ikke at ati valgte å ikke støtte dette fordi de ,emte det olle var nødvendig???

OG, ta en kikk på 3dmark teamet på overklokking.no...

80% av de på den lista har ett ati basert kort....

musa

og 3dmark er naturligvis det beste verktøyet for å måle spillytelse :roll:

Lenke til kommentar

Shader Model 3.0, som består av pixel shader 3.0 (PS) og vertex shader 3.0 (VS).

Offisielt ja. Uoffisielt var visnok 90nm prosess et krav for dems SM3.0 arkitektur, samt å raskt få ut PCIe kort var mer viktig for dem.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Skal du opp i 4k klassen hadde jeg kun kjøpt X850XT PE uten å tenke meg om.

Er sli uaktuelt er også nvidia kortene utelukket. Min mening

Lenke til kommentar

Det er kun dmpower som surrer her da, ikke sli ikke nvidia??, les litt mer lekser gutt.

Nvidia har ordnet seg flotte 6800 (nu, le, gt) kort som yter generelt bedre en x800pro(gt kort), spesielt om du ikke har vivo som er moddet) men high end kortet ultra yter ikke like bra som x800xt pe (men de fleste gt kort lar seg lett klokke opp til ultra hastigheter uten noe form for modding).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Surrer?

Det jeg mente og mener, var at uten sli løsning fra så er ati et bedre valg. Generelt

Derfor mener jeg at ati er et bedre kort (agp) da high-end kortene til ati yter generelt bedre enn nvidia.

Lenke til kommentar
Correct me if i am wrong? men skulle ikke duden ha AGP a? hva skal han med Sli da?

Fornuftig mann :)

Det Club3D kortet er et bra kjøp.

Jeg har selv Gainward 6800GT klokket til 396/1200 som jeg er fornød med. Men en ting plager meg litt, og det er støy, du merker det ikke når du spiller, men skal du f.eks sitte å jobbe på pc'en lenge blir det et irritasjonsmoment.

For moro skyld testa jeg hvor mye FPS jeg fikk i Doom3, fikk 112 FPS i 1024 oppløsning men da uten vertikal sync og AA og AF.

Har spilt gjennom hl2 med 1280*960 med all grafikk på maks, og det lagget ikke, var som en drøm.

Men jeg har bestilt vannkjøling KUN pga støy.

Var jeg deg ville jeg valgt det skjermkortet som bråker minst av "high end" kortene :)

Tror ikke du vil merke noe VESENTLIG forskjell på 6800 GT/ULTRA og x800 proVIVO/pro/xt/xt pe i spill. Alle duger over smertegrensa :D

6800 serien er bedre i Doom3 f.eks og x800 er bedre i hl2.

Det er en smaksak.

Men det Club3D kortet er et bra kjøp rett ut av esken.

x800 pro VIVO er et veldig bra kjøp om du "tør" modde det.

Alt i alt er vel x800xt pe kongen på haugen.

Mvh Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...