Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en rebooter automatisk


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har de siste ukene hatt et problem med at PC'en starter på nytt automatisk.

Dette skjer spesielt ved en del aktivitet, selv om det ikke trenger å være mer enn Opera og Outlook.

Men om jeg f.eks. kjører et antivirusprogram, rebooter PC'en så og si alltid.

 

Har scannet gjennom for virus med nyeste Norton AntiVirus, samt spybot og adaware.

 

 

Når Windows startes opp igjen, får jeg en feilmelding som gir beskjed om at det ligger informasjon om tilstanden til maskinen i følgende vedlagte fil: (sysdata.xml, lagret som .txt)

 

 

Noen som har råd/tips til hva som kan forårsake dette?

 

Må også legge til at jeg kan ikke huske jeg har gjort noen forandringer på maskinen som kan være årsaken til disse problemene. Maskinen har den samme hardwaren den alltid har hatt. Ingenting er overklokket heller.

 

 

På forhånd takk for hjelp.

 

 

Edit: Har nå slått av automatisk restart ved feil etc., og får nå i stedet blåskjermen "IRQ_LESS_OR_EQUAL".

 

Mener å ha sett noe til denne også tidligere.

sysdata.txt

Endret av ROFLe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet.

Det som var feilen var at Norton antivirus eller om det var firewall ikke likte at jeg lastet ned fra Direct Connect.

Avinstallerte alt av Symantec og installerte annen antivirus og firewall og problemet var løst.

 

Er ikke sikkert det er dette som er ditt problem, men jeg setter en knapp på Norton.

 

Søk gjerne på google etter IRQ_LESS_OR_EQUAL hvis dette er alt som står på bluescreen. Hos meg stod det hvilken fil som forårsaket problemet. Bare søkte etter filen på google.

Lenke til kommentar

Har fjernet Norton nå, men dessverre samme problem.

 

Får ikke noen annen feilmelding enn den nevnt tidligere, ei heller hvilken fil som eventuelt kan forårsake dette.

 

Spesielt ved litt tyngre aplikasjoner er det feilmelding dukket opp, mener jeg å ha lagt merke til.

 

Desperat etter flere tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...