substeinar Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Av og til får jeg vondt i øynene av å se på flatskjerm. Er en CRT skjerm mer vennlig mot øynene? Mindre skadelig? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 hvis du mener LCD (flatskjerm) og du får vondt i øynene, bør du justere ned lysstyrken. LCD er klart best av disse helsemessig Lenke til kommentar
Boye Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Har ganske nylig blitt kvitt øyeplager jeg har hatt i rundt om 2 år. De har kommet og gått, aldri vært så voldsomt plagsomt men litt rykninger har det vært. Dette var med en highend Eizo CRT. Gikk over til LCD dualhead, 20", og plagene forsvant etter en uke. Nå har det gått snart 3 måneder, og fortsatt ingen plager, til tross for at jeg kjører relativ høy lysstyrke i forhold til CRT skjermene. Kan sterkt anbefale å kjøre ned kontrast / lysstyrke ettersom kvelden nærmer seg. Faktisk kjører jeg ofte skjermene i 0 kontrast på ATi kontroll panelet på nattestid ved programmering og lesing Endret 17. februar 2005 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå