Samurai99 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Noen her som har dette tilleggsprogrammet til Gmail? Kanskje dere da kan hjelpe meg med problemet mitt. Jeg sliter med å få programmet til å starte, det er et lite ikon nede i "system tray" som sier at jeg er "Offline", mens jeg ikke er det! Derfor får jeg ikke beskjed når mailene strømmer inn Og de gangene programmet fungerer som det skal tar det ofte litt tid før det skrur seg på. Hvordan kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 har så vidt testet dette programmet selv, men gav opp siden jeg ikke klarte få det ti og fungere skikkelig.. virka som no ustabil skit rett og slett. innstallerte heller thunderbird på maskinen.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 hos meg så er det på automatisk, men når pcen våkner fra standby får jeg ofte omm boksen for brukernavn og passord, så er det bare å trykke "ok". Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 har så vidt testet dette programmet selv, men gav opp siden jeg ikke klarte få det ti og fungere skikkelig.. virka som no ustabil skit rett og slett. innstallerte heller thunderbird på maskinen.. Jeg har downloadet Thunderbird, kan jeg bruke det til Gmailen min? Er det i såfall vanskelig? Og ikke minst: Har det en "varslefunksjon"??? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) jeg bruker både gmail notifier og thunderbird og i thunderbird så er det mulighet for både visuell og audio-varsling i t.bird. enkelt å sette opp forresten og meget bra, enkelt epostprogram Endret 17. februar 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 jepp ikke noe problem og bruke det på gmailen, finner oppsett på gmail sidene. jeg lastet ned system tray extension og la thunderbird inn under oppstart så nå ligger det alltid åpent nede ved klokka. når jeg får mail spiller den av en lyd også popper det opp et lite vindu nede ved klokka. tjekt! Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Er ikke så kjent med dette, men synes det virker litt rart at man kan åpne mailer fra Gmail i et annet program! Meldingene blir vel ikke forward'et til en annen adresse? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 nei, du trenger ikke å forward'e.. jeg bruker gmail i t.bird fordi: all mail lagres lokalt på maskinen slik at når jeg ikke er online har jeg fortsatt tilgang på all mail. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Smart! Har du en link til en side hvor jeg kan få enkel forklaring på hvordan jeg gjør dette? Prøvde selv men stoppet opp på servertjener eller noe.... Endret 17. februar 2005 av Joakim83 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 du finner det når du logger deg inn på gmail, går til settings, velger å slå på pop3 og se veiledning, veldig bra forklart Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Er ikke så kjent med dette, men synes det virker litt rart at man kan åpne mailer fra Gmail i et annet program! Meldingene blir vel ikke forward'et til en annen adresse? Man bruker pop (laster ned meldingene fra gmail) Hvis du har sett eller brukt Outlook/Outlook Ekspress eller andre mail programmer så er det som regel det man gjør. Laster ned meldingene med pop fra email kontoen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 jepp, du må huske og enable pop under gmail settingsene dine. så er det bare og fylle inn riktg info i thunderbird. står som sagt forklart innpå gmail sidene. lykke til. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Og husk sikre porter. Det var det jeg slet med når jeg skulle laste ned mailen min til Outlook. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Sliter med dette akkurat nå. Hva er sikre porter? Problemet mitt er at jeg ikke klarer å hente mailene fra gmail, det står at jeg ikke klarer å koble til pop.gmail.com Jeg fulgte denne guiden nøyaktig: Gmail Help Center - Thunderbird Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Sikre porter er: 995 Vis du har fulgt guiden helt rigtig er det nok ikke det. Men har du husket å enable pop på settings i gmail kontoen. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Det har jeg gjort. Har også prøvd å slette kontoen inne i Thunderbird og gjøre det på nytt. Får samme beskjed hver gang. Skjønner ingenting Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 har du husket og velge: enablet pop under settings -> forwarding and pop. da skal det stå med grønn skrift: 1. Status: POP is enabled visst ikke vet jeg ikke va som er galt.. vær nøyaktig når du følger guiden og husk å klikk av på alle tingene som på bildet, ssl og tls osv.. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Det står det med grønn skrift ja... Får prøve enda en gang, enda mer nøyaktig (Hvis mulig). Takk for svarene Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Kan problemet være at jeg har Thunderbird 1.0???? I den guiden står det at det er oppsett for 0.X versjoner.... Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 nope, bruker 1.0 selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå