Gå til innhold

VCD cd'r

Anbefalte innlegg

For at en dvd spiller skal kunne spille av VCD filmer/cd'r er det nødvendig at dvd-spilleren er kompatibel med slike flm-filer. Jeg har en dvd-spiller av merke Radionette RN-2380P som ikke støtter slike filer (står det ihvertfall i instruksjons boken). Er det mulig, ved å feks gjøre spilleren sonefri, å kunne spille av VCD filmer/cd'r på den da?? Hva med en PS2 konsoll, ved å gjøre den sonefri...Er det noe jeg kan gjøre for å få det til, få fikset det??

Takker for alle henvendelser..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ikke DVD-spilleren støtter VideoCD, hjelper det ikke å gjøre den sonefri!

Min Denon DVD-3000 leser VCD, men ikke SVCD eller (X)(S)VCD. Den leser heller ikke CD-R. Da står det "No disc" i displayet. CD-RW plater, derimot, sluker'n rått. Så om jeg brenner en standard VCD på en CD-RW plate, er det tut-og-kjør i DVD-spilleren. DVD-spilleren er forøvrig sonefri, selv om dette ikke har noe å gjøre med hvorvidt den kan spille VCD eller ikke.

Leser DVD-spilleren din AUDIO-CD'er som er brent på CD-R? Hvis ikke:

1) Brenn en audioCD på CD-RW. Spill den i DVD-spilleren.

2) Brenn en standard VCD på CD-RW, og prøv den i DVD-spilleren.

...

hvis alt går galt: kjøp ny spiller! Du får en jalla-jalla DVD-spiller på Rimi for under tusenlappen, den tar VCD, MP3, CD-R, CD-RW osv osv (men er selvfølgelig rævva kvalitetsmessig både på lyd og bilde).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...