mr hawk Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 For at en dvd spiller skal kunne spille av VCD filmer/cd'r er det nødvendig at dvd-spilleren er kompatibel med slike flm-filer. Jeg har en dvd-spiller av merke Radionette RN-2380P som ikke støtter slike filer (står det ihvertfall i instruksjons boken). Er det mulig, ved å feks gjøre spilleren sonefri, å kunne spille av VCD filmer/cd'r på den da?? Hva med en PS2 konsoll, ved å gjøre den sonefri...Er det noe jeg kan gjøre for å få det til, få fikset det?? Takker for alle henvendelser.. Lenke til kommentar
NallePuh Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Om ikke DVD-spilleren støtter VideoCD, hjelper det ikke å gjøre den sonefri! Min Denon DVD-3000 leser VCD, men ikke SVCD eller (X)(S)VCD. Den leser heller ikke CD-R. Da står det "No disc" i displayet. CD-RW plater, derimot, sluker'n rått. Så om jeg brenner en standard VCD på en CD-RW plate, er det tut-og-kjør i DVD-spilleren. DVD-spilleren er forøvrig sonefri, selv om dette ikke har noe å gjøre med hvorvidt den kan spille VCD eller ikke. Leser DVD-spilleren din AUDIO-CD'er som er brent på CD-R? Hvis ikke: 1) Brenn en audioCD på CD-RW. Spill den i DVD-spilleren. 2) Brenn en standard VCD på CD-RW, og prøv den i DVD-spilleren. ... hvis alt går galt: kjøp ny spiller! Du får en jalla-jalla DVD-spiller på Rimi for under tusenlappen, den tar VCD, MP3, CD-R, CD-RW osv osv (men er selvfølgelig rævva kvalitetsmessig både på lyd og bilde). Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Kanskje en telefon til folket der vil hjelpe: http://www.dvdfix.dk/radionette/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå