Gå til innhold

Hei har sonyericsson k500i mp kamera


jealei

Anbefalte innlegg

Hei under bildestørlerser på kamera menyen til k500i står det utvidet, på infoen der står det at bildet er utvidet til 1280*960 altså 1,23 mega pixsel, men alle sier jo at den bare har vga oppløslning. Dette er forvirrende hva er den høyeste oppløsninga til k500i håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne funksjonen er bare noe ubrukelig SE har slengt med på noen av telefonene sine.

Det som skjer er vel at bildet egentlig blir tatt i VGA og utvidet til mp.

Dette fungerer også på T610/T630, men da utvides det kun til VGA da T630 har QVGA fra før.

 

Bildene blir slørete, kornete og utydelige.

MEn K500i tar bra nok VGA bilder fra før:-)

Lenke til kommentar
da T630 har QVGA fra før.

Ikke QVGA men CIF ;)

Ja, stussa litt.

Har alltid kalt det CIF inntil nylig, da jeg leste i en brosjyre at den hadde QVGAkamera.

Det er samma oppløsning på dem, så..

Lenke til kommentar
da T630 har QVGA fra før.

Ikke QVGA men CIF ;)

Ja, stussa litt.

Har alltid kalt det CIF inntil nylig, da jeg leste i en brosjyre at den hadde QVGAkamera.

Det er samma oppløsning på dem, så..

Nei det er ikke samme oppløsning. QVGA er vel 320x240, mens CIF er 3(og noe)x2(og noe) noe rundt 358x278 eller noe sånt. Husker ikke helt ;) Men QVGA står vel egentlig for Quarter VGA, som er en kvart (25%) av VGA, alså 640x480/4. Det blir vel 120x 160 som er QQVGA. Må være en feil der et sted. Kan noen rette meg? ;)

Lenke til kommentar
Kort sagt bugs alså ;)

 

Hva betyr interpolering? Den feilenhar K700i også. Er det en bugs?
Kan ikke kalle det en bug/feil akkurat heller, da bug betyr mer småfeil liksom. Man kan vel heller kalle det en (nytteløs) funksjon.. Det er jo elendig kvalitet på de utvida bildene.. Endret av C4mpi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...