Gå til innhold

Flytte hard disk til nytt hovedkort


Chakl

Anbefalte innlegg

Har tenkt å flytte eksisternde hard disk og alt hardware til et nytt hoved kort....og har "prøvd" og vet at harddisken ikke vil starte.

Er det pågrunn av det er installert Motherboard Driver av det gamle hovedkortet eller noe sånt?

Hvordan kan eg skifte hovedkort uten å reinstallere windows?

Endret av chakl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å reparere den gamle windows installasjonen først.

Bare sett i windows installasjons-cd'en, start installasjonen, velg installere windows, og så reparer.

Ikke sikkert det fungerer, men det er verdt et forsøk.

 

Om det derimot ikke fungerer, og du må installere alt på nytt, og har lyst å beholde de gamle brukerene, så må du ikke formatere harddisken før du reinstallerer. Bare installer en på ny over den gamle Windows-installasjonen, og når det kommer til valg av brukernavn, tar du bare et som du ikke har brukt før. Da vil ikke de gamle brukerne bli slettet, og det er bare å hente de dataene du trenger fra dem.

 

Det skal sies at det mest ideelle med tanke på stabilitet er å installere alt på nytt...

Lenke til kommentar

Jeg trengte ikke å installere WinXP pro SP1 på nytt etter at jeg skiftet CPU Celeron 2.4 -> P4NW 2.8 og hovedkort Abit IC7 -> Gigabyte IPE8100 Pro rev2.0. Funket fint, men ikke optimalt. Fikk f.eks ikke Ht, og ikke akkurat verdens beste score i 3DMark03, men det funket helt fint inntil jeg reinstallerte ca et halvt år senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...