Goliath Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Jeg leter etter en programvare eller kanskje en teknikk for å liste opp hva jeg har av filer og mapper på PC'en a là filelist i DC eller playlist.html i WinAmp. Jeg ønsker å bruke dette slik at mine venner kan se hva jeg har på min PC. Endret 17. februar 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Legion Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 fra commandline kan du skrive: dir>liste.txt da får du alla filer i den aktuelle katalogen skrevet ut til en tekstfil; liste.txt dersom du i tillegg vil inn i sub-kataloger så bruker du /s som argument dir/s>liste.txt Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) dette funket men ble veldig stygt og uoversiktilig ... men takker for svar EDIT1: dir/b>liste.txt ser faktisk mye bedre..lurer på om jeg får undermappene like bra.. EDIT2: virket som at du kunne litt DOS: hvordan sorterer man dir? hvordan bruker man [/O[[:]sortering]] egentlig? jeg skal bruke N som parameter men vet ikke helt hvordan linjen skal se ut... Endret 17. februar 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 lagde en .bat fil: l: cd filoversikt mkdir FilOversikt_oppdatert cd FilOversikt_oppdatert dir l:\foto /b/s>foto.txt dir l:\musikk /b/s>musikk.txt dir l:\programmer /b>programmer.txt dir l:\spill /b>spill.txt dir l:\temp /b>temp.txt dir l:\video /b/s>video.txt dir l:\/b/s>----alt----.txt exit ..funker utmerket! .txt filene ser litt jævli ut men de funker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå