Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av Trådløs router

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lest at det er sjukt mange som sliter med dl-624 routere, og siden eg sliter med akkurat det samme, har eg bestemt meg for å bytte.

Trenger da anbefalinger av kva som er bra routere.

Einaste den må ha for min del, er 4 port switch, og ekstern antenne. (bra signalstyrke osv er jo og eit selvfølge)

Noken som har tips? Erfaringer om kva som funker bra ?

Det trådløse nettverket eg skal opprettholde , inneholder 3 PC'er:

En PC i stua (2 etg under), En PC 2 hus borte, og en laptop.

Om det er noke meir informasjon som trengs, so er det berre å seie ifra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisklassen er vel rundt 1000 kr.

Trenger en bra Router, som gir stabilt signal, slik at det ikkje oppstår choke/loss og lagspikes i online gaming.

Linksys routeren som du nevnte, er den brukande til slikt ?

Om den er, er det verdt å kjøpe den med "speedbooster"?

Lenke til kommentar

Kvaliteten på signalene er avhengig av flere forhold. Kan nevne klientkort/-antenne, støykilder og bygningsmessige forhold som de viktigste. Standard vil jeg nok holde 3Com-routeren som et hakk bedre på signalsiden. Med tredjepart firmware og/eller antenne, så vil nok Linksys'en være like bra eller bedre. Når det gjelder hvordan det utstyret vil fungere hos deg, så er det kun testing som kan gi svaret. Sørg også for å velge klientkort med mulighet for alternativ plassering av antenne for optimale signalforhold. PCI-kort med antenne på kabel, eller USB vil være gode alternativer. Med USB-dongler, kan du bruke en standard USB-forlengelseskabel uten signaltap, for å forbedre plasseringen av antenne.

Speedbooster er aktuelt om du vil ha mulighet for å overføre filer raskere på det interne nettverket. Husk at klientkort(ene) du velger også må støtte den aktuelle teknologien for at dette skal ha noen funksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...