ZoRaC Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Bruk SMTP-serveren til din internett-leverandør... Det skal fungere... Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Må php.ini flyttes til C:\Windows\System32 ? Jeg for internet fra Telenor og har følgende smtp: smtp.online.no men for å bruke den må jeg skrive brukernavnet og passordet. Hvor skal jeg skrive dem? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Det fungerte fint å sende mail via min ISP men hvis jeg skal sende med ekstern mail da? Takk for hjelpen, deilig følelse å kunne sende mail fra php... Nei, php.ini skal tydeligvis ligge i c:\system mappen. Endret 20. februar 2005 av bono_head Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 RiniaShqipetare: Du trenger ikke brukernavn/passord for å SENDE, kun motta. bono_head: Det er ingen sammenheng med mailadresse og SMTP-server. [email protected] kan godt sende via smtp.c2i.net (hvis de kobler til via Tele2). Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Hvordan skal jeg få sendt med en ekstern mail da? Feilmeldingen jeg får er følgende; Warning: mail(): SMTP server response: 553 This SMTP server requires authorisation. Most mail clients can be configured with "my server requires authorisation" to allow this in P:\testmail.php on line 6 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hvilken ISP har du da? Har du telenor bruker du smtp.online.no, selv om du vil sende fra f.eks [email protected] Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har en mail fra USA der jeg bruker [email protected] som avsenderadresse. Den skulle jeg gjerne ha brukt. Og da får jeg den feilmeldingen. Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har følgende info i php.ini: [mail function] ; For Win32 only. SMTP = smtp.online.no ; For Win32 only. sendmail_from = [email protected] ; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i"). ;sendmail_path = Så for jeg den feil meldingen nå: Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\apachefriends\xampp\htdocs\php\rilindja\inc\kontakt.php on line 55 Det ser ut som at det jeg skriver i php.ini fungerer ikke? Kan noen si litt mer detaljert om hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Les de tidligere postene i denne tråden og pass på at du også editerer i korrekt ini fil, evntuelt har plassert den i korrekt mappe. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har en mail fra USA der jeg bruker [email protected] som avsenderadresse. Den skulle jeg gjerne ha brukt. Og da får jeg den feilmeldingen. Hvilken ISP har du? Har du Telenor bruker du mail.online.no selv om du sender fra [email protected]. Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Les de tidligere postene i denne tråden og pass på at du også editerer i korrekt ini fil, evntuelt har plassert den i korrekt mappe. Takk, redigerte i feil fil. Nå fungerer det helt fint. Takk for hjelpen alle sammen. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 For dere som tenker å sende epost med PHP, sjekk ut følgende perle: http://phpmailer.sourceforge.net/ Mer avansert enn mail(), og etter min erfaring langt mer hjelpsom når du gjør noe galt. MVH Audun Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 For dere som tenker å sende epost med PHP, sjekk ut følgende perle: http://phpmailer.sourceforge.net/ Mer avansert enn mail(), og etter min erfaring langt mer hjelpsom når du gjør noe galt. MVH Audun Helt enig Audun, phpmailer er en kjempe bra class for håndtering av utgående mail. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har en mail fra USA der jeg bruker [email protected] som avsenderadresse. Den skulle jeg gjerne ha brukt. Og da får jeg den feilmeldingen. Hvilken ISP har du? Har du Telenor bruker du mail.online.no selv om du sender fra [email protected]. Hmmm. Må prøve dette... Og det fungerte fin fint! Takker og bukker for all hjelp! Utterly brilliant som enkelte utlendinger ville sagt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå