marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Jeg skal gjerne sende en mail i php, men har ingen mailserver slik at jeg må sende fra en ekstern mail. Koden min ser slik ut, og feilmeldingen ser dere under <?php $me = "[email protected]"; ini_set("display_errors", 1); error_reporting(E_ALL); echo "<p>test</p>"; mail($me, "test", "testmessage"); echo "<p>end of test</p>"; ?> test Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in P:\testmail.php on line 6 end of test i php.ini som ligger i c:/window/system32/php.ini har jeg følgende kode: [mail function] ; For Win32 only. SMTP = smtp.hotpop.com smtp_port = 25 ; For Win32 only. sendmail_from = [email protected] Noen som klarer å se hva som er galt siden jeg ikke får sendt mailen? Og tips til hvordan jeg skal fikse dette tas også i mot med stor takknemlighet. Endret 20. februar 2005 av bono_head Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har du restartet apache? Er dette en gyldig adresse? Krever denne adressen passord for sending? Kan også hende serveren krever from adresse definert. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Denne adressen krever passord. Hvor skal jeg legge det? Har ingen ønske om å la passordet være offentlig. Dette er også en gyldig epostadresse. Sånn ca. Hvordan skal jeg definere from adressen? Kjører Apache. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Krever kontoen passord for smtp sending av mail? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 er ikke det samme passord som for mottak av mail da? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Det er ofte ikke nødvendig å bruke passord for sending av mail, sjekk dette med hosten din. På en annen side så virker det som sendmail_from ikke er definert, og siden du viser et utdrag av php.ini filen hvor det er definert så virker som du enten ikke har restartet webserveren eller at du redigerer i feil ini fil. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Hvilken ini fil skal det i såfall være? Den inifilen jeg redigerer i har fungert før hvis jeg ikke husker feil. Den ligger også der den skal være c:/windows/system32/php.ini. Skal sjekke det med hosten min om det er nødvendig. Men det mener jeg det er. Har du gode forslag til å få meg en epostadresse der det ikke er nødvendig da? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Lag denne filen og opne den i browsere: <?php phpinfo(); ?> Så der du ganske tidlig Configuration File (php.ini) Path - der har du plasseringen av php.ini filen, sjekk at du editerer korrekt fil. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Configuration File (php.ini) Path C:\WINDOWS Det er hva som står når jeg bruker phpinfo(); Har en php.ini fil i system32, og det var den jeg tok et utdrag av i posten over. Har også søkt c-partisjonen, men finner ingenting. Så jeg må editere riktig fil. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får til mailfunksjonen. Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg har samme problem, har installert Apache server med full pakke og alt men når jeg prøver å sende mail med mail() så fungrer ikke, da får jeg den feil meldingen: Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\apachefriends\xampp\htdocs\php\rilindja\inc\kontakt.php on line 55 I PHP.ini står følgende info: [mail function] ; For Win32 only. SMTP = localhost smtp_port = 25 ; For Win32 only. sendmail_from = [email protected] ; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i"). ;sendmail_path = sendmail -t -i Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 bono_head: Sjekk tabellen PHP Core i phpinfo() filen, og sjekk at det du skriver inn i ini filen din dukker opp i mailfunksjonene i den tabellen. RiniaShqipetare: For å kunne bruke locakhost som smtp så må du ha installert en mailserver også. Oppgi en smtp server, bruk f.eks. din isp sin smtp server. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 sendmail_from no value no value sendmail_path no value no value serialize_precision 100 100 short_open_tag On On SMTP localhost localhost Verdiene endrer seg ikke. Har restartet Apache, og uten hell. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Flytt php.ini fra system32 til windows mappen. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) test Warning: mail(): SMTP server response: 550 <[email protected]>: Recipient address rejected: Relaying Denied: Authenticate with POP first or contact [email protected] in P:\testmail.php on line 6 end of test Da fungerer den halvveis ihvertfall. Vet du om noen mailadresser jeg kan få tak i der jeg slipper å skrive inn passord? Hvis jeg får det er jeg "berget" :-) TUSEN TAKK FOR HJELPEN FORELØBIG! Endret 20. februar 2005 av bono_head Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Undersøk om webhotell-leverandøren har en du kan bruke... Det er ikk adressen det kommer an på, men serveren. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg har satt opp en webserver på maskinen hjemme,så jeg er litt min egen webhotell-leverandør. Forslag til hva jeg skal gjøre? Nå skal jeg ihverfall sove. Har kommet et stykke på vei, og ser for meg et stykke videre i morgen. God natt og takk for all hjelp foreløbig! Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har satt opp en webserver på maskinen hjemme,så jeg er litt min egen webhotell-leverandør. Forslag til hva jeg skal gjøre? Nå skal jeg ihverfall sove. Har kommet et stykke på vei, og ser for meg et stykke videre i morgen. God natt og takk for all hjelp foreløbig! Har du mail server på webservereen din?? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Nei, jeg har ikke mailserver på maskinen min, og det er derfor jeg ønsker å bruke en ekstern mail ala hotpop eller lignende. Forslag? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ved å legge til en from-header, vil du lett kunne omgå dette problemet, i alle fall i teorien. Prøv å sende inn følgende som ein ekstra parameter til mail(); From: [email protected] Du kan også legge til såkalte "friendly names", ved å bruke følgende header; From: Ditt navn <[email protected]> E-post-leseren til mottakeren vil da i tillegg vise "Ditt navn" som avsender. Husk at det er forskjell på store og små bokstaver, så det er viktig at du skriver "From: " (merk mellomrommet på slutten). Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Men i praksis ønsker jeg å sende mail fra en eller annen epostkonto som jeg har. Problemet er at ingen av de jeg har støtter relaying av mail. Problemet er enkelt og greit at jeg ikke får sendt mail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå