waagelig Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hei Mer lidelser.. I dag satt jeg på felgene, med nye dekk. Det gikk smertefritt helt til jeg merket at den ene felgen stakk ca. 1.5 cm mer ut enn de andre. Hva nå? :/ Noen forslag? Så skal jeg bytte disse klipsa som sitter på skinnene som setene beveger seg på. Setene er nå helt løse og rikker på seg. Noen som har gjort dette før? Lett jobb? Tips? It never ends! Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hva mener du med at felgen stikker 1,5 cm mer ut enn den andre? Bygger hjulet mer ut på den ene sida enn den andre, er felgen på den en sida bredere enn den andre, eller hva? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Så skal jeg bytte disse klipsa som sitter på skinnene som setene beveger seg på. Setene er nå helt løse og rikker på seg. Noen som har gjort dette før? Lett jobb? Tips? Se på setet, det er selvforklarende hvordan setet skal løsnes. Skru av bolten med mutter som går gjennom forkant av føringsramma, dra setet helt bak og vips er det løst. Når det er løst, er det bare å klipse nylon-foringene(klipsene) av beina. Lenke til kommentar
waagelig Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Takker for svar!! Lada, felgen har akkuratt samme dim, men kommer ca. 1.5-2cm lenger ut fra hjulbuen enn de andre. Slik (hehe..) | | | | Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Da må det være et annet innpress på den ene felgen. Regner med du har montert felgen helt inntil navet/trommelen, og at det ikke er noen form for spacer der? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Ta av hjulet og gjør reint anleggsflate på felg med en stålbørste eller noe. Så sjekker du trommelen/bremseskiva samtidig, slik at felg og nav får direkte kontakt.. Når du strammer til boltene skal dette gjøres mens bilen er jekket opp og rekkefølgen på boltene er veldi viktig, ellers så kan hjulet sitte skeivt. Man skal alltid "kryss stramme" dvs først en bolt, så skal neste bolt være på motsatt side av felgen.. Tenk deg ei klokke, første bolt er klokka 12, neste er klokka 6, neste er klokka 9 og siste er klokka 3.. Ta det i flere omganger slik at dekket dras gradvis inn mot trommel/skive.. Har du 4 eller 5 bolter? Hva slags bil er det? Lenke til kommentar
waagelig Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Stemmer dette her, og jeg er fullt klar over det. Bilen er en VW Golf Mk1. Alt det har jeg sjekket, uten hell ;( Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 waagelig Skrevet 18/02/2005 : 05:17 Slik (hehe..) | | | | Hmm, syns det ser ut som perfekt hjulstilling jeg da men.. Men jeg skjønner hva du mener. Syns, som Skrekk sier, det høres ut som det er feil innpress på den Lada felgen din jeg da... Men det du vel kan gjøre for å finne ut hvor feilen ligger, er og bytte om det hjulet som stikker ut. Sett det på andre siden, hvis problemet flytter seg sammen med hjulet, er jo felgen feil. Blir det fortsatt stikkende ut med en annen felg der problemet er nå, er det noe annet som er feil. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Men jeg skjønner hva du mener. Syns, som Skrekk sier, det høres ut som det er feil innpress på den Lada felgen din jeg da... Det er vel en golf 1 waagelig har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå