Hansy Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Her er bilde! Komentarer? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Her er det en del å jobbe med. Kvaliteten på bildet er det første jeg legger merke til. Enten dårlig komprimering, dårlig kamera, eller dårlig fokus. Kanskje en kombinasjon. Selve bildet var heller ikke så veldig spennendes å se på. Kjedelig plassering på bilen og kjiip vinkel. Et tips: Stikk inn på foto.no å se på bil bilder. Der kan du hente masse inspirasjon og lærerik informasjon om teknikker osv. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 For det første er det en glimrende location, det skal du i alle fall ha. Noe teknisk bøll ødelegger her som Pallesen nevner i en kommentar som kanskje ikke var av de mest konstruktive bildekritikkene jeg har lest, dog har han rett i at du kan jobbe med komp. Flere ting kunne vært gjort for å få et "bedre" bilde: - utsnittet du har ville ha vært ok hvis bilen var i fart og bildet ga inntrykk av det, ikke nødvendigvis med kraftig panorering da bakgrunnen tross alt er rimelig rå, men noe som indikerer fart, lukkertid på 1/30 (?) burde i alle fall gi litt bevegelse i felger og dekk, prøv gjerne med en skikkelig panorering også med sånn 1/10-1/3. - jeg mistenker at du ville kunne få mer pønsj i fargene og enda bedre utnyttelse av miljøet ved å sette kameraet på stativ og vente ut sola/lyset en hel det, 15-20 min etter solnedgang kanskje? - gå nærme og gjør tette utsnitt, eksprimenter med vidvinkel og mer spennende synsvinkler. Ofte er bilbilder tøffe som low-angle shots. Skal prøve å finne noen eksempler på det jeg sier; Anja sine bilder av (dengang) ny Lancer, Fredrik Ringe har en del kule bilbilder. Mange andre bra bilbilder på foto.no, kommer bare ikke på noen i farta. Å ta gode bilbilder er en prøvelse, og det tar litt tid å få et godt bilde. Det jeg har gjort, og med blanda resultat forsåvidt, er at jeg har tatt med meg to kompiser som har interesse av å ta bilder, stativ og en ekstra bil og øvd uten forsåvidt å ha en spennende bil å ta bilde av en gang, På foto.no er det som Pallesen sier sagt en egen kategori for bil/motor/kjøretøy, finn deg noen fine bilder og forsøk å "kopier". Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Tusen takk for kommentarer folkens!!Som sagt så har jeg ikka dreet å tatt så mange bil bilder før,jeg er bare 14 år å det kan forbedre seg!Jeg også fra andre vinkler hvis noen er int. å se... Jeg har dessverre ikke stativ,men har lyst på det! Jeg hadde ikke tid til å ta flere bilde,fordi far måtte hjem å spise mat,hehe Lenke til kommentar
F828 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Litt skjevt, ellers ganske bra. Fin bakgrunn. Ville plassert bilen litt mer til høyre. Knall bilde om dette var vinkelen som skulle vises. F828 Endret 18. februar 2005 av F828 Lenke til kommentar
F828 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Ser at du har lagt det ut uten at du har gjort en eneste justering av noe slag. Og da må jeg si at jeg synes det er veldig bra. Har tatt meg den frihet og gjort et litt annet utsnitt, samt justert litt i kontrast, farger og skarphet. Ikke ment som noe skoleeksempel, men for å vise at det kan gjøres "bedre" med små endringer. F828 PS Det virker som om ditt kamera gjør en kraftig komprimering av filene. Se om du kan sette kvaliteten bedre. (For dette er dårlig sånn som det er stilt inn nå) Endret 18. februar 2005 av F828 Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Legg gjerne ut de andre bildene dine, som har andre vinkler. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Takk for komentarene nok en gang!skal prøve å stille inn litt kontrast og diverse ting når jeg prøver en annen dag! Her er de!!jeg ser at noen er litt overeksponert!men som sagt,disse bildene vare bare en prøve! Lenke til kommentar
F828 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Han har en alvorlig fargeforskjell på døra si..... Fine bilder. Kontrast og annen justering gjør du ikke når du tar bildene, men etterpå i et bildebehandlingsprogram. Har du det? F828 Lenke til kommentar
kverna Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 1800x1350 er vel strengt tatt litt store bilder på forumet. noe galt med den døra ja Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Joda,jeg har bilderedigerings program,jeg har adobe photoshop 7,0! Den døra har jeg ikke anelse hva som har sjedd,kanskje etter en omlakkering i sommer,hvem vet?Ikke jeg iallefall.... Men jeg kan justere kontrast og diverse annet på kameraet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå