nesquik Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Nå har jeg lest litt og svart litt intensivt de siste dagene her, og må si at det er veldig mange apatiske folk her. Noen har interresante problemer som kanskje ikke er så lett å finne svar på, og de er morsomme å svare på, men det er en del som ikke en gang later som de har prøvd å finne ut ting på egenhånd. Jeg vil bare si at om man søker på google, på linuxdoc.org eller freshmeat.net, finner man ofte noe... Gjør folk i tilegg dette selv blir forumet mer nyttig når folk faktisk lurer på noe som hører hjemme på et forum. Det jeg mener er ikke at alle skal sitte å lure i 10 timer om man trenger en rask, grei løsning på et raskt greit problem som sansynligvis ikke er forklart på en rask grei måte på så grusomt mange [raske, greie] steder. Men når folk lurer på banale URLer (google!), hva en ting betyr (google!) og den slags, da blir jeg litt matt. Også folk som spør etter howtoer... Leter man etter howto bruker man google.. "[tittel på howto man leter etter] howto" som søkeord på google gir OFTE svaret du er ute etter... Og de utallige folk som lurer på ting om overgangen fra windows til linux: Søk litt i forumet først. Hvor mange ganger er det ikke svart at windows programmer ikke kjører under linux men kan muligens kjøres i wine. At linux har gui. Partisjons dilemmaer. Hva man bør tenke på av mbr og lilo, etc etc... Jaja, min lille suttre mail :smile: Forøverig er det mange morsomme og interresante poster og personer her =) Nå drar jeg på ferie til Washington D.C. (Med pølser med ledninger i på flyet). Kommer tilbake 2. juli :smile: God ferie alle sammen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Jeg er enig. og dette gjelder ikke bare for linux delen, men for hele forumet. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 kan noen fortelle meg er linux det samme som windows eller er det bare sånn dos greier har søkt overalt på nettet og finner ingen sider om linux på google? plz svar fort plz svar fort plz svar fort Quote: Den 2002-06-22 01:23, nesquik skrev:Partisjons dilemmaer. Hva man bør tenke på av mbr og lilo, etc etc... Her hadde det gjort seg med en faq, praktisk talt alle linux-nybegynnerne sliter med de samme partisjons-problemene. Mener jeg hørte noe om en faq til forumet... Lenke til kommentar
NallePuh Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Quote: Den 2002-06-22 01:23, nesquik skrev:Jeg vil bare si at om man søker på google, på linuxdoc.org eller freshmeat.net, finner man ofte noe... (SNIP)Men når folk lurer på banale URLer (google!), hva en ting betyr (google!) og den slags, da blir jeg litt matt. Hva er google? Er det engelsk? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Quote: Den 2002-06-22 03:10, NallePuh skrev:Hva er google? Er det engelsk? Søk etter det i din favoritt-søkemotor Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Quote: Den 2002-06-22 03:10, NallePuh skrev:Hva er google? Er det engelsk? Google er alles venn. Og "snakker" flere språk. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Quote: Hva er google? Er det engelsk? Kameraten din finner du på http://www.google.com :smile: _________________ -- Mvh, Tobias. [ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-06-22 11:38 ] Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 30. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2002 Quote: Den 2002-06-22 02:35, Langbein skrev:Her hadde det gjort seg med en faq, praktisk talt alle linux-nybegynnerne sliter med de samme partisjons-problemene.Mener jeg hørte noe om en faq til forumet... Det finnes sikkert mange howtoer for dette, blant annet her i forumet. Å søke forumet hjelper ofte. Hvis det gjør ting bedre kan jeg sikkert sveise sammen en partisjons/lilo/grub/mbr/blah/etc/pannekake howto/faq for dette, men det vil ta litt tid da jeg ikke skriver ting jeg ikke selv har testet (slabbah, har testmaskin, men Win 2k og Win XP er dyrt :razz:). Forresten var det gøy i D.C... Brukte bare 21 timer på returen (Gøy når det blir "security breach" på Dulles som fører til at alt blir forsinket, at man mister siste fly fra london til oslo og ender opp med å dra via københavn :wink: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå